انتقال پیکر جان باختگان به پزشکی قانونی اصفهان/ هماهنگی با چهار استان برای احراز هویت

شامگاه گذشته یک اتوبوس مسافر بری در آزاد راه کاشان- نطنز با یک کامیون حمل سوخت برخورد کرد .

روابط عمومی اورژانس کشور زمان این حادثه را  ساعت ۲۳:۳۰ دوشنبه شب _۲۶ شهریور ماه_ در جاده کاشان، ۲۵ کیلومتری شهرستان نطنز و در ورودی بادرود اعلام کرده است.

این اتوبوس مسافربری از  شرکت تعاونی شماره هفت و از تهران به کرمان در حال حرکت بوده است که بر اثر بی‌احتیاطی پس از برخورد با قسمت عقب تانکر حمل سوخت، واژگون شده و در باند مخالف آتش گرفته است.

سلیمانی‌پور: عملیات احراز هویت جان باختگان در پزشکی قانونی اصفهان آغاز شد

علی سلیمانی پور، مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در گفت‌وگوبا خبرنگار ایمنا با  بیان اینکه ساعتی پیش ۱۹ جسد فوت شدگان حادثه تصادف رانندگی اتوبوس اسکانیا و نفتکش حامل گازوئیل به پزشکی قانونی اصفهان منتقل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات تشخیص هوویت توسط کارشناسان این مرکز آغاز شدهاست.

وی با بیان اینکه همه اجساد منتقل شده به مرکز پزشکی قانونی اصفهان دارای سوختگی قابل ملاحظه‌ای هستند، ادامه داد: در این شرایط برای تشخیص هویت نیاز به بررسی های تکمیلی ژنتیکی و مطابقت ژنتیک اجساد با بستگان آنها وجود دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه در صورتی که نمونه خون وابستگان هر یک از فوت شدگان این حادثه در اختیار کارشناسان پزشکی ققانون قرار گیرد در بازه زمانی کمتر از دو روز می‌توانهویت این افراد را احراز کرد، افزود: برای تسریع در این امر هماهنگی لازم با مسئولان استان‌های تهران، قم، یزد و کرمان انجام شده است تا در صورت هر گونه مراجعه بستگان افراد فوت شده از آنها خونگیری انجام و نمونه ژنتیک برای مطابقت به پزشکی قانونی اصفهان ارسال شود.

ساربانی: پیکر جان باختگان برای شناسایی به اصفهان منتقل شد

سهیلا ساربانی، رییس بیمارستان فاطمیه بادرود در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حادثه شب گذشته در آزادراه کاشان -نطنز (کیلومتر دو ورودی بادرود) که یک دستگاه اتوبوس متعلق به شرکت تعاونی هفت  (عدل) از تهران عازم کرمان بود در برخورد با کامیون حامل سوخت دچار حریق شد و متاسفانه تعداد ۱۹ نفر از مسافران اتوبوس به طرز بسیار دلخراشی جان باخته اند.

وی افزود: ۲۲ نفر از مصدومان حادثه نیز توسط ماموران اورژانس و امداد و نجات جاده ای جهت درمان به بیمارستان فاطمیه بادرود منتقل شدند.

رییس بیمارستان فاطمیه بادرود تصریح کرد: از تعداد افراد بستری شده ۹ نفر به دلیل شرایط جسمی(سوختگی) و صدمات وارده به سر  به بیمارستان های کاشان و اصفهان اعزام شدند.

وی گفت: دو نفر به علت سوختگی ۳۰ تا ۴۰ درصد به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان و هفت نفر دیگر به بیمارستان شهید بهشتی کاشان اعزام شدند.

ساربانی خاطرنشان کرد: شب گذشته نیز تعداد ۱۹ پیکر از مسافران جان باخته به سردخانه های بیمارستان فاطمیه و شهرداری بادرود، خالدآباد، اریسمان، ده آباد منتقل شد و صبح امروز(سه شنبه) پیکر جان باختگان که به لحاظ شناسایی وضعیت مناسبی نداشتند، جهت آزمایش DNA به اصفهان انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه قالب مصدومان بستری شده در بیمارستان فاطمیه بادرود افراد جوان بین ۱۵ تا ۴۲ ساله بودند، ادامه داد: دو مصدوم ۵۰ ساله و ۵۷ ساله نیز در جمع افراد بستری شده، وجود دارند.

خسروی وفا: دستور قضایی بررسی صحنه تصادف صادر شد/ اسامی ۲۸ نفر از مسافران موجود است

احمد خسروی وفا، رییس کل دادگستری استان اصفهان اظهار کرد:دستورات قضایی لازم برای بررسی صحنه تصادف مرگبار اسکانیا در محوز نطنز - بادرود صادر شده و علت حادثه توسط افسران و کارشناسان راهنمایی و رانندگی که هم اکنون در محل حضور دارند، در دست بررسی است. پس از اعلام نظر قطعی کارشناسی اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

وی با بیان  اینکه این اتوبوس دارای ۴۵ مسافر بوده است، افزود: اسامی ۲۸ نفر از مسافران این اتوبوس دارای مشخصات و اسامی در لیست اعلامی ترمینال تهران هستند و مابقی در میان راه سوار اتوبوس شده‌اند.

کفاشی: شناسایی اجساد جان باختگان زمان بر است

علی کفاشی، رییس جمعیت هلال احمر بادرود در جمع خبرنگاران پیرامون آخرین تلاش‌های نیروهای امدادی اظهار کرد: عمق فاجعه به حدی است که اورژانس سرآسیاب، هلال‌احمر بادرود، هلال‌احمر نطنز، پلیس‌راه، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، راهداری، آتش‌نشانی و شهرداری ساعت‌ها در حال عملیات درمان و رهاسازی بودند.

وی گفت: اجساد مسافران اتوبوس دچار سوختگی شدید و قابل‌شناسایی نیستند و احتمالا زمان زیادی نیاز است تا شناسایی کامل انجام گیرد.

کفاشی تصریح کرد: تاکنون اطلاع دقیقی از آمار جان‌باختگان حادثه وجود ندارد، زیرا هنوز فهرستی از سوی پایانه مشخص نشده و راننده اتوبوس در بین راه نیز مسافر سوار کرده و این کار سختی موضوع را دوچندان کرده است.

عابدی: ۱۰ مصدوم حادثه تصادف اسکانیا از بیمارستان مرخص شدند

عباس عابدی، سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه آخرین آمار فوتی‌ها و مصدومان حادثه تصادف اتوبوس  در محور نطنز بادرود ۱۹ فوتی و ۲۷ مصدوم است، گفت: هنوز هویت هیچ یک از کشته شدگان به علت سوختگی بالا مشخص نیست اما در بین اجساد زن و کودک نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ نفر از ۲۷ مجروح این حادثه نیز از بیمارستان مرخص شده اند، افزود: پنج نفر از بیمارستان شهید بهشتی کاشان و پنج نفر نیز از بیمارستان فاطمیه بادرود مرخص شده‌اند.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با بیان اینکه دو نفر از مجروحان این حادثه که دچار حادثه سوختگی شده بودند نیز در بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان بستری هستند، افزود: در بین مصدومان سه نفر مرد و ۲۴ نفر خانم هستند که حال عمومی همه آنها خوب است.

عابدینی: حال عمومی دو مجروح سوختگی تصادف تهران – کرمان خوب است

فریدون عابدینی، رییس بیمارستان  امام موسی کاظم (ع) اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه به دنبال حادثه تصادف مرگبار اتوبوس و کامیون در محور نطنز بادرود دو نفر از مجروحان حادثه که دارای سوختگی زیاد بودند به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان منتقل شدند، اظهار کرد: این دو نفقر پسر جوان و خانمی بودند که بین ۱۵ تا ۲۰ درصد سوختگی داشتند.

وی ادامه داد: حال عمومی این دو مجروح خوب است و مشکل جدی ندارند.

حاجی آقاجانی: علت حادثه تصادف اتوبوس تهران-کرمان نامعلوم است

رضا حاجی اقاجانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، اظهار کرد: به علت وخامت حادثه و سوختگی اجساد تا این لحظه هویت هیچ جسدی شناسایی نشده است و نهادهای مرتبط با این موضوع در حال بررسی هویت اجساد هستند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نطنز گفت: با توجه به فوت راننده اتوبوس و نامشخص بودن نحوه برخورد و چگونگی حادثه، فعلا علت حادثه نامعلوم است و تحقیقات از راننده تریلر که در این حادثه زنده مانده است برای مشخص شدن موضوع ادامه دارد و بعد از کارشناسی صحنه حادثه علت آن مشخص خواهد شد.

اسامی مصدومان

برخی منابع غیررسمی از اخبار ضد و نقیضی خبر می‌دهند که حاکی از وجود ۴۷ نفر حادثه‌دیده در این تصادف است که ۲۱ نفر از آنها فوت و ۲۶ نفر هم مصدوم شده‌اند. اما بر اساس اخبار اولیه اسامی ۱۹ تن از مصدومین اعزامی به مراکز درمانی بدین شرح اعلام شده است.

۱- پیمان بادپر ۲۰ ساله

۲- پژمان دوری ۲۲ ساله

۳- طاهره پورمحمد حسینی ۳۳ ساله

۴- امیرعباس جمالزاده ۶ ساله

۵- مریم رازنهان ۴۰ ساله

۶- مسلم محمدی ۳۲ ساله

۷- شمس‌الله صافی‌زاده ۱۵ ساله

۸- ابوالفضل جمالی‌زاده ۴۲ ساله

۹- حمید زارع ۲۲ ساله

۱۰- محمدعلی سلیمانی ۲ ساله

۱۱- رضا میرکماندار ۲۲ ساله

۱۲- محمدمهدی نمازیان ۱۶ ساله

۱۳- محسن حسنی ۲۳ ساله

۱۴- یاسین طاهری ۳۳ ساله

۱۵- رضا رمضانی ۳۵ ساله

۱۶- محمدعلی نمازیان ۱۹ ساله

۱۷- طاها اناری ۱۵ ساله

۱۸- علی سعیدی ۱۴ ساله

۱۹- ایمان بهرامی ۲۶ ساله

اعزام دو نفر از مصدومان به اصفهان

غفور راستین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت مصدومان و جانباختگان حادثه تصادف اتوبوس تهران – کرمان در محور نطنز بادرود اظهار کرد: در حال حاضر در منطقه نطنز بررسی شرایط آسیب دیدگان را شخصا پیگیری می کنم.

وی با بیان اینکه ۲۲ نفر از مجروحان این حادثه به بیمارستان های بادرود و شهید بهشتی کاشان منتقل شده‌اند، افزود: دو نفر از آنها نیز به ۳۰ و ۵۰ درصد سوختگی به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان منتقل شدند.

 رییس مرکز اورژانس استان اصفهان با بیان اینکه هفت نفر از مجروحان در بیمارستان بادرود تحت درمان هستند، اضافه کرد: شش نفر از مجروحان نیز از بیمارستان بادرود مرخص شده اند.

وی تصریح کرد: هنوز اطلاعی از آخرین وضعیت مجروحان بستری شده در بیمارستان شهید بهشتی در دست نیست اما با توجه به وضع جسمی آنها از شب گذشته احتمال اضافه شدن به کشته شدگان این حادثه کم است.

علت حادثه در دست بررسی است

سرهنگ جواد درستکار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص حادثه رانندگی مرگبار شب گذشته در استان اصفهان اظهار کرد: این حادثه ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه در محور نطنز – بادرود به دلیل برخورد اتوبوس اسکانیا و خودروی نفتکش اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار موجود در این حادثه ۲۱ نفر کشته و پنج نفر مجروح شدند، ادامه داد: این اتوبوس حامل مسافران تهران – کرمان بوده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: علت حادثه رانندگی در دست بررسی است.

۱۸ مصدوم ۲۰ کشته در ساعت اولیه

ساعت ۱۱:۳۰ شامگاه دوشنبه اتوبوس تهران -کرمان با کامیون حامل سوخت در آزاد راه کاشان -اصفهان(کیلومتر ۲ بادرود)، بیش از  ۱۸ نفر از مسافران اتوبوس بر اثر برخورد و آتش سوزی جان باخته و ۲۲ نفر مصدوم شدند.

در لحظات اولیه پس از سانحه با نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ و پایگاه امداد و نجات هلال احمر بادرود و نطنز و کاشان در محل حادثه حاضر  و مصدومان جهت ادامه درمان به بیمارستان فاطمیه بادرود منتقل شدند.

به گزارش رسانه های محلی کاشان، در لحظات نخست، ترافیک طولانی چند کیلومتری مانع از رسیدن سریع خودروهای امدادی به محل حادثه شده است.

کد خبر 353636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.