شست و شوی خودرو در کنار خیابان جرم است

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه شش تهران گفت: یکی از معضلات جدی موضوع ماشین شورهایی است که به محیط زیست منطقه آسیب زده و سیمای شهری و آسایش شهروندان را سلب کرده اند که بر اساس قانون ماشین‌شوری در کنار خیابان جرم است.

به گزارش ایمنا، افشین خدامی با بیان اینکه بر اساس قانون، ماشین‌شوری در کنار خیابان جرم است و پلیس می‌تواند صاحبان ماشین‌ها را جریمه کند، اظهار کرد: پلیس راهور نیز با کمک شهرداری و با الصاق بنرهایی این موضوع را به شهروندان اطلاع‌رسانی کرده است تا پس از دریافت قبض‌های جریمه، شکایتی نداشته باشند.

وی از آلودگی بهداشتی ناشی از ماشین‌شوری در کنار خیابان خبر داد و گفت: با نمونه‌برداری وزارت بهداشت مشخص شد آبی که ماشین‌شورها از آن استفاده میکنند برای سلامتی شهروندان مضر بوده و میکروب‌های حاصل از آن روی ماشین‌ها نیز مانده و خطر جدی برای سلامت شهروندان و به خصوص کودکان به شمار می‌رود.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه شش تهران با بیان اینکه به منظور جمع‌آوری ماشین‌شورها در سطح منطقه به صورت منسجم با پلیس راهور و وزارت بهداشت در حال همکاری هستیم، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و برخورد قانونی راهکارهایی است که به همین منظور مورد توجه قرار داده‌ایم تا بتوانیم پس از سال‌ها معضل ماشین‌شورها را ساماندهی کنیم.

خدامی افزود: تاکنون اقدامات بازدارنده بسیاری از جمله نصب بروشور و پلاکارد و توزیع بروشور در سطح منطقه داشته‌ایم تا شهروندان و صاحبان ماشین‌ها را با خلاف بودن ماشین‌شوری در گذر خیابان آشنا کنیم چراکه معتقد هستیم اگر شهروندان خود راغب به این کار نباشند این افراد نیز نمی‌توانند به فعالیت ادامه دهند.

وی با بیان اینکه ساماندهی و جمع‌آوری ماشین‌شورها یکی از خواسته‌های مدیریت شهری بوده، اظهار کرد: مدیریت شهری در مقاطعی نیز آمادگی داشته تا برای این افراد در کارواش‌های مستقر در سطح شهر شرایط کار ایجاد کند اما این افراد حاضر نیستند از گذر خیابان دست بکشند.

کد خبر 353635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.