۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
۷۱ باغ شهر شناسنامه‌دار شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: حفظ و نگهداری از باغات شهر به‌تنهایی از عهده شهرداری خارج بوده و نیازمند عزم عمومی است.

به گزارش ایمنا، پیام جوادیان با بیان اینکه سال گذشته در یک پروسه شش‌ماهه باغات شهر شناسنامه‌دار شدند، اظهار کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته ٧١ باغ فعال و سبز در حریم و محدوده شهر شناسایی‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: مساحت برآورد شده برای باغات سبز حریم شهر ٢٧٧ هکتار و در محدوده شهر ٤٩ هکتار است که مجموعاً این رقم به ٣٢٦ هکتار می‌رسد.

جوادیان گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیش رو برای حفظ و نگهداری باغات موجود تملک آن‌ها است که نیازمند اعتبار یکهزار و ۲۰ میلیارد تومانی است، اگر استان مبلغی برای این موضوع اختصاص دهد شهرداری نیز با تخصیص اعتباری اقدام به تملک این باغات می‌کند.

وی با بیان اینکه واحد حفظ اشجار و باغات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با جدیت پیگیر حفظ فضاهای موجود است، خاطرنشان کرد: تاکنون سه پرونده قضایی نیز در این زمینه تشکیل‌شده است، همچنین پلیس فضای سبز نیز موضوع حراست از فضاهای سبز را پیگیری می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به اقدامات صورت گرفته در راستای تملک باغات سطح مناطق اشاره کرد و افزود: باغ اشراقی در منطقه یک، باغ افضل و باغ رنجبر در منطقه دو، باغ قلیان در منطقه چهار و باغ جهانگیری در منطقه پنج ازجمله باغات شهر هستند که در روند تملک قرار دارند.

جوادیان اظهار کرد: حفظ و نگهداری از باغات شهر به‌تنهایی از عهده شهرداری خارج بوده و نیازمند عزم عمومی است، با این ‌وجود از همه ظرفیت‌های موجود برای حفظ و نگهداری باغات شهر استفاده می‌کنیم.

کد خبر 353627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.