اجرای ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرضا

شهرضا – فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا از اجرای ۲۵۰ عنوان برنامه در رده‌های مختلف نیروی مقاومت بسیج این شهرستان، به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، جواد داستانی عصر امروز (دوشنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس، با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ جنگ تحمیلی، اظهار کرد: جنگ نابرابری که توسط صدام حسین در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به کشور ایران تحمیل شد، نتیجه دسیسه‌های آمریکا، اسراییل، کشورهای اروپایی و همراهی بعضی از کشورهای عرب مرتجع منطقه بود.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان امام خمینی(ره) درباره دفاع مقدس، تصریح کرد: دفاع همه جانبه و بی‌نظیر مردم ایران در مقابل تهاجم عراق، باعث شد تا ابهت ابرقدرت‌هایی که مدعی برتری در جهان بودند شکسته شود؛ در حال حاضر هم جمهوری اسلامی ایران با رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب، دسیسه‌های دشمنان انقلاب را ناکام و اقتدار آن‌ها را از بین می‌برد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خاطرنشان کرد: امنیتی که امروز در سراسر کشور وجود دارد، به عنوان بخشی از دستاوردهای انقلاب، ثمره ایثارگری رزمندگان و خون هزاران شهید است.

داستانی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، دوران دفاع مقدس را گنجینه‌ای تمام نشدنی از ارزش‌های متعالی انسانی دانست و افزود: باید تاریخ دوران سراسر حماسه و ایثار دفاع مقدس، برای جوانان و نوجوانان نسل‌های سوم و چهارم انقلاب که آن دوران را درک نکرده‌اند، بیان شود.

وی با بیان اینکه باید جنایات دشمنان انقلاب و مظلومیت ملت ایرن برای جوانان و نوجوانان مطرح شود، تأکید کرد: انقلاب اسلامی موهبتی الهی است که رهبری آن‌ را نواده‌ای از نسل حضرت زهرا(س) بر عهده داشت و در همه عرصه‌ها به پیروزی رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا با بیان اینکه انقلاب اسلامی از دانشگاه آغاز نشد، تصریح کرد: برخی از فریب خوردگانی که امروز به دنبال ارتباط با آمریکا هستند و برطرف شدن مشکلات کشور را به این مسئله پیوند می‌دهند باید بدانند که شاه‌کلید برطرف شدن مشکلات کشور، در داخل کشور وجود دارد و نباید برای آن به دنبال نسخه خارجی باشیم.

داستانی با بیان اینکه آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته همواره به دنبال افزایش دشمنی و فشار علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران بوده است، اظهار کرد: تحریک دشمنان انقلاب و تقویت عناصر تجزیه‌طلب، طرح ریزی کودتای نوژه، واقعه طبس، ترویج ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی در جهان، انهدام هواپیمای مسافربری ایرانی، فتنه ۸۸، تهدید به حمله نظامی و ۴۰ سال تحریم ظالمانه، تنها بخشی از کارنامه سیاه آمریکا در مقابله با انقلاب و مردم ایرن است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از ابتدا فرمودند که به آمریکا اعتماد ندارند و بدعهدی این کشور امروز برای همگان ثابت شده است، در حال حاضر هم ایشان اعلام فرموند که به سه کشور اروپایی اطمینان ندارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا با بیان اینکه صدور انقلاب اسلامی از آرمان‌های امام راحل(ره) بود که امروز محقق شده است، خاطرنشان کرد: شعارهای ضد آمریکایی که از سوی برخی افراد مورد تردید قرار گرفته از مهمترین دستاوردهای انقلاب و از ارکان اصلی آن است.

داستانی با بیان اینکه دستاورهای انقلاب در همه عرصه‌ها باید برای مردم و به ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه تشریح و تبین شود، اظهار کرد: دست‌یابی به فن‌آوری هسته‌ای، کسب رتبه دهم جهان در دانش‌های نوپدید، توسعه دانش موشکی و تشکیل جبه مقاومت اسلامی، تنها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعهد به دفاع از مظلومان جهان است، تصریح کرد: در عراق، سوریه، یمن و هرکجا که جبهه‌ای در برابر استکبار تشکیل شود، جمهوری اسلامی قاطعانه از آن حمایت می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا با اشاره به اجرای ۲۵۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این برنامه‌ها در رده‌های مختلف نیروی مقاومت بسیج اجرا می‌شود.

داستانی ادامه داد: دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی، روایتگری رزمندگان دوران دفاع مقدس در مدارس و برگزاری برنامه‌هایی با موضوع نقش امام خمینی(ره) و زنان در دفاع مقدس، بخشی از این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید با ظرفیت بسیج آشنا شوند و به آن اعتماد کنند، تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون، دو میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان ایجاد عرصه‌های مختلف در شهرستان واگذار شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا اضافه کرد: در همین مدت کلاس مشاوره برای ۱۵۰ نفر برگزار و برای ۲۵۰ نفر گواهی آموزشی صادر شده است.

کد خبر 353620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.