۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
شهر به استقبال مهر می رود

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای شهریورماه سال جاری دستورالعمل ۴۶ بندی در زمینه های مختلف برنامه‌های شهری، خدمات شهری و عمرانی به مناطق ۱۵ گانه شهرداری ابلاغ شده تا شهر با آمادگی کامل به استقبال مهر برود.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شهر موجودی زنده و پویا است و اداره خدمات شهری در مناسبتهای مختلف خدمات ویژه‌ای را علاوه بر امور جاری به شهر و شهروندان ارایه می‌کند.

وی با اشاره به دستورالعمل ۴۶ بندی ابلاغ شده، افزود: رنگ آمیزی جداول و مبلمان شهری محدوده مدارس برابر دستور العمل، نظافت و پاکیزگی محیط اطراف مدارس، نصب یا افزودن مخازن پسماند تر و خشک در معابر منتهی به مدارس، رسیدگی ویژه به سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، امحاء تمام دیوارنویسی‌ها و پاکسازی اطراف مدارس، نظافت و شستشوی مبلمان شهری به ویژه ایستگاه‌های اتوبوس، پاکسازی و جمع‌آوری پسماندها از داخل ساختمان‌های قدیمی و مخروبه و تعیین تکلیف آنها، تعمیرات عمرانی در مناطق و تعمیر ترانشه‌های عمرانی مسیرهای منتهی به مدارس، زیباسازی سطح شهر، هرس درختان و تعیین تکلیف ساختمان‌های نیمه کاره از جمله موارد مطرح شده در این دستورالعمل است.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس این دستورالعمل مجوز حفاری‌ها تا ۱۵ مهرماه متوقف می‌شود، گفت: تمام حفاری های سطح شهر که توسط شرکتهای خدماتی انجام شده، تا ۱۵ مهرماه ۹۷ متوقف خواهد شد تا ترمیم آنها انجام و مسیرها برای رفت و آمد دانش آموزان هموار شود.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید مناطق ۱۵ گانه  شهر اصفهان دستخوش تغییرات خوشایند می‌شود و تاکنون بخشی از اقدامات دستورالعمل ابلاغ شده انجام و بخشی در حال انجام است.

ساکتی با بیان اینکه در شهر اصفهان با بیش از دو میلیون نفر جمعیت و۱۵ منطقه شهرداری، بیش از ۳۱۰ دستگاه ماشین آلات خدمات شهری روزانه ۴۵ میلیون مترمربع عرصه شهر را نظافت می کنند، اظهارکرد: بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر کارگر به صورت روزانه نظافت شهر را انجام می دهند و بیش از ۱۰۰۰ تن زباله و ضایعات طی ۲۴ ساعت شبانه روز از سطح شهر جمع آوری می شود که عملکرد پاکبانان شهر توسط پیمانکاران در مناطق، ناظران مقیم مناطق و ناظران عالی ستاد نظارت و ارزیابی می شود.

وی خاطرنشان کرد: پسماندهای تر هر منطقه در قالب دو بلوک زوج و فرد به صورت یک شب در میان رأس ساعت ۲۳ شب و پسماندهای خشک نیز توسط واحدهای سیار و  ۷۶ واحد ثابت سطح شهر جمع آوری می‌شود.

کد خبر 353583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.