۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
روایت جابر...

زندگی جان می گیرد و آرام پیش می رود گویی همیشه جابر می ماند و میان خانواده و دوستانش نفس می کشد، اما صحنه بوی خون می گیرد و اشک ها از چشم مخاطبان جاری می شود. جابر بی رحمانه شهید می شود و این شاید پایان این قصه باشد اما پایان همه چیز نیست...

نمایش "جابر" به نویسندگی و کارگردانی زهرا فاطمی، از قم به اصفهان آمده است و اگرچه این نمایش روایت‌گر داستان یک شهید است، اما زندگی را در دل خود آموزش می دهد.

شب گذشته اجرای اول این نمایش با حضور مادر شهید محسن حججی به روی صحنه رفت.

نرگس مالمیر دستیار کارگردان و بازیگر نمایش "جابر" در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه تئاتر ابزار دنیای مدرن برای اثرگذاری روی اجتماع است به همین دلیل تئاتر دغدغه ما شد.

وی افزود: افرادی که در گروه حضور دارند طلبه هستند وهمگی با سخنان منبر آشنا هستیم و با اینکه منبرها هنوز هم مخاطب خود را دارند اما در عصری زندگی می کنیم که نیاز بود از وسیله ای دیگر استفاده کنیم و ما تئاتر را انتخاب کردیم.

مالمیر اضافه کرد: شخصیت جابر اگرچه مرد است اما زهرا فاطمی(نویسنده و کارگردان این نمایش) اولین کسی بود که پیشنهاد داد نقش آقایان را هم خودمان بازی کنیم و بر این اساس تمام بازیگران این تئاتر بانوان هستند، اما مخاطب در صحنه آخر کاملا باور کرده است که با بازیگر آقا روبرو است. 

مالمیر با اشاره به روایت موجود در نمایش جابر گفت: "جابر سعیدی" شاید تنها یک اسم است که وجود نداشته باشد، اما هستند شهدای علمی فرهنگی که بسیار فجیع به شهادت رسیدند و ما نمی توانیم آن را به تصویر بکشیم؛ این یک جهان‌بینی است که بسیاری از خانواده شهدای امنیتی هنوز هم اسم شهید خود را رسانه ای نکرده اند.

دستیار کارگردان و بازیگر نمایش جابر ادامه داد: در این نمایش به موضوعاتی که روابط خانوادگی در آن تعریف می شود نیز پرداخته شده است و سعی می کند گویا بوده و هنر برای هنر نباشد و دقیقه به دقیقه آن باورپذیر است و شعار نمی دهد.

به گزارش ایمنا، نمایش "جابر" روایتی چند اپیزودی از زندگی یک دانشمند هسته ای به نام "جابر" است که با ۱۴ پرسوناژ اصلی به روی صحنه می رود. جابر دانشجوی بسیجی فعال و پر انگیزه ای که دغدغه ی جهاد دارد؛ هم در عرصه ی علم، هم در حوزه فرهنگ. خط اصلی این داستان اگرچه جهاد است، اما همزمان، مخاطب را درگیر نکات فرعی زیبایی می کند.

نمایش "جابر" امشب در اجرای آخر خود ساعت ۱۷ در سالن سوره حوزه هنری اصفهان به روی صحنه می رود. گفتنی است، تنها بانوان می توانند این نمایش مشاهده کنند.

کد خبر 353562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جابر IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    15 0
    من این تئاتر رو چند بار تماشا کردم. واقعا فوق العاده ست. و نباید از دستش داد. من از خانم ها فاطمی و مالمیر عزیزم تشکر میکنم و همچنین از شما که با انتشار این گزارشات به این گروه کمک میکنید