آتش‌سوزی‌های عمدی در خیمه‌های حسینی در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون دو مورد آتش‌سوزی عمدی در خیمه‌های عزاداران حسینی گزارش شده است.

محمد شریعتی در گفت‌وگوبا خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم تاکنون دو مورد حریق در خیمه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی شهر اصفهان گزارش شده است، تصریح کرد: هر دو حریق با توجه به اظهار نظر کارشناسان سازمان آتش‌نشانی عمدی بوده است.

شریعتی اضافه کرد: یکی از این حریق‌های ساعت پنج بامداد روز چهارم محرم در ایستگاه صلواتی واقع در خیابان بزرگمهر اتفاق افتاده است که خوشبختانه با حداقل خسارت مالی و بدون خسارت جانی اطفاء شده است.

وی با بیان اینکه ساعت ۴.۵ بامداد امروز نیز حریق خیمه عزاداری در خیابان شاهزید گزارش شده است، ادامه داد: این حریق نیز با حضور نیروهای آتش نشانی ایستگاه شماره پنج با کمترین خسارت ممکن اطفاء شد.

وی با بیان اینکه قبل از آغاز دهه اول محرم جلسات برنامه‌ریزی برای تامین ایمنی مراسم‌ عزاداری در دستور کار آتش نشانی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان قرار گرفت، اظهار کرد: دستورالعمل‌های لازم برای ایمنی خیمه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی تدوین و در هنگام صدور مجوز این دستورالعمل به هیئت ها ارایه شد.

شریعتی افزود: در این دستورالعمل خطرات احتمالی پیش‌بینی شده و برای صدور مجوز برپایی خیمه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی کارشناسان آتش‌نشانی ابتدا موارد ایمنی را در قالب چک لیست آماده شده بررسی و پس از تایید، مجوز فعالیت این پایگاه‌ها صادر شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان لیست تمام خیمه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی را طبق صدور مجوز آماده و در اختیار آتش‌نشانی قرار می‌دهد، گفت: بازرسی روزانه از این مراکز توسط کارشناسان مناطق ۲۴ گانه آتش نشانی اصفهان انجام می‌شود.

کد خبر 353534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.