۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
کلیات نرخ سرویس مدارس تصویب شد

شورای شهر تهران با رای مثبت اعضا کلیات نرخ سرویس مدارس را تصویب کرد.

به گزارش ایمنا، بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران در سال تحصیلی 97-98 یکی از دستورات جلسه امروز شورای شهر تهران بود که با نقد و نظر اعضای شورای شهر تهران کلیات آن به تصویب رسید و بخشی از جزئیات این طرح نیز مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی دقیق این لایحه گفت: با تصویب این لایحه تبیین می شود که 75 درصد وجوه دریافتی از والدین بابت خدمت سرویس مدارس سهم رانندگان باشد.

وی ادامه داد: همچنین باید آیین نامه انضباطی مربوطه ظرف مدت 2 ماه به تهیه و به تصویب برسد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل همچنین اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در لایحه پیشنهادی ارائه شده است دریافت 50 درصدی از هزینه حمل و نقل توان یابان است که البته نظر کمیسیون عمران متفاوت از این موضوع و نگه داشتن نرخ ارائه این خدمات همچون گذشته و رایگان می باشد.

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز در این خصوص تصریح کرد: بر اساس مصوبه وزارت کشور کارگروه ماده 18 متشکل از نماینده آموزش و پروش، نماینده انجمن اولیا و مربیان و نماینده شهرداری در فرمانداری برای بررسی موضوعات مرتبط با سرویس مدارس تشکیل شد.

وی با اشاره به عدم تغییر نرخ سرویس مدارس در 2 سال گفت: این کارگروه نرخ سرویس مدارس را تصویب کرده و برای تائید به فرمانداری فرستاد که این تائید انجام گرفت.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: پیشنهاد این کارگروه اختصاص 75 درصد از دریافتی والدین برای موضوع خدمات سرویس مدارس به رانندگان بود که ما نیز همین رقم را برای تصویب در شورا پیشنهاد کردیم.

زهرا نژادبهرام در خصوص این لایحه خواستار توضیح در خصوص مرجع تائید کنندگان سلامت اخلاقی و علل افزایش نرخ ها شد.

زهرا صدر اعظم نوری نیز خواستار توضیح در خصوص دفاتر هماهنگی امور اداری تاکسیرانی و کارکرد آنها شد.

وی همچنین تاکید کرد: جامعه توانیابان کشور گسترده نیست و ارائه این خدمت می تواند رضایت عمومی را افزایش دهد.

احمد مسجد جامعی، نیز در خصوص این لایحه گفت: خوب است که شورای شهر نرخ گذاری ها را انجام دهد و تعیین میزان درصد رانندگان را بر عهده کارگروه های دیگر بگذارد.

وی همچنین به پیچیده کردن ساختارهای اداری انتقاد کرد و گفت: هرچه کار ساده تر باشد بهتر است و از این روی ضرورت ایجاد این دفاتر چیست؟

مسجد جامعی همچنین به موضوع سرویس مدارس توانیابان اشاره کرد و گفت: موضوع ارائه خدمت رایگان به سرویس مدارس توانیابان از دست آوردهای سال اول شورای چهارم شهر تهران است.

وی گفت: توانیابان افراد باهوشی هستند و بیشترین هزینه آنها مربوط به حمل و نقل شان است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آئین نامه انضباطی به مصوبه دولت در این خصوص اشاره کرد و خواستار توضیح در خصوص علل واریز درآمد حاصل از ارائه ان خدمات به حساب متمرکز شهرداری شد.

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در خصوص این لایحه گفت: لایحه ارائه شده بخشی از لایحه 17 بندی سالهای گذشته است که باید مشخص شود که آیا بندهایی که در این لایحه آورده نشده است به قوت خود باقی است و یا کل لایحه تغییر می کند.

قنادان در پاسخ به این موضوعات ضمن اینکه این لایحه تمامی مصوبه پیشین را در بر می گیرد گفت: در حدود 10 سال پیش دستورالعمل اجرایی تهیه شده بود که در سال گذشته توسط وزارت کشورابلاغ شد و وظیفه هر دستگاهی در آن مشخص شده است.

وی همچنین از ایجاد فرایند مکانیزه برای طی کردن مسیر صدور مجوز خبر داد و گفت در آئین نامه نحوه کنترل این حوزه مشخص شده است.

در ادامه این لایحه که با رای اعضای شورای شهر کلیات آن به تصویب رسید، اعضا وارد بررسی جزئیات آن شدند.

الهام فخاری، در سوالی خواستار توضیح در خصوص نحوه کنترل نصب برچسب های سرویس مدارس و این خودرو ها شد.

قنادان در پاسخ به این سوال از ایجاد گشت مشترک سازمان تاکسیرانی با پلیس خبر داد و گفت: علاوه بر گشت مشترک سامانه ای طراحی شده است تا اولیا با ورود پلاک سرویس مدرسه از اطلاعات لازم در خصوص این خودرو با خبر شوند.

ناهید خداکرمی، نیز پیشنهاد داد تا رانندگان زن برای سرویس مدارس در اولویت قرار گیرند.

زهرا صدراعظم نوری در خصوص دریافت وجه بابت خدمات اضافه در سرویس مدارس تاکید کرد: امروز به عناوین مختلف در مدارس از اولیا پول دریافت می شود از این روی اگر قرار است که موضوعی در این خصوص به تصویب برسد باید توجه داشت که از کلی گویی پرهیز شده و عنوان خدمت به صورت دقیق آورده شود.

وی همچنین خواستار حذف بند مرتبط با به کارگیری مراقب در سرویس مدارس شد.

نژاد بهرام در مخالفت با این پیشنهاد گفت: با حذف این بند عملا امکان دریافت مراقب حذف می شود.

افشین حبیب زاده، عضو شورای شهر تهران در همین خصوص گفت: امروز که دریافت مراقب در سرویس مدارس طراحی شده است عملا به خاطر هزینه مازاد اتوبوس ها و ون های سرویس مدرسه کاهش یافته اند و به خودروی سواری تبدیل شده اند.

پس از بررسی این پیشنهاد در نهایت اعضای شورای شهر به آن رای موافق را ندادند.    

کد خبر 353525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.