گزارش خیمه‌سوزی و فعالیت‌ فرقه‌های انحرافی در هیئات نداشتیم

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: تاکنون در خصوص سوختن خیمه‌های عزاداری و فعالیت‌ فرقه‌های انحرافی در هیئات مذهبی استان اصفهان در سال جاری گزارشی ارایه نشده است.

سرهنگ جهانگیر کریمی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برنامه‌های نیروی انتظامی برای تامین امنیت و انتظام بخشی به عزداری‌های اصفهان اظهار کرد: در این خصوص در سه بخش ترافیکی، تامین امنیت و تذکر به شهروندان در خصوص آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه ساماندهی وضعییت ترافیکی شهر اصفهان برای فعالیت‌ هیئت‌های عزاداری از نماز مغرب آغاز و تا نیمه‌های شب ادامه دارد، افزود: عزاداری‌ها مردم محور هستتند و در  این زمینه همکاری خوبی را از سسوی مردم شاهد هستیم. عمده تفعالیت‌های نیروی انتظامی در حوزه ترافیکی نیز در اطراف امامزاده‌ها، گلستان  شهدا، حسینیه‌ها و ... انجام می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری طرح "پلیس یاران محرم" را اجرایی و از اعضای هیئت‌های مختلف برای ساماندهی به فعالیت هیئت‌های عزاداری استفاده کرده‌ایم، ادامه داد: با اجرای این طرح توانستیم بخش زیادی از اختلافات و تداخلات فعالیت هیئت‌های عزداری را در اصفهان مدیریت کنیم.

وی افزود: در حوزه امنیتی نیز باید توجه داشت که با توجه به زنده و پویا بودن شهر در ایام دهه اول محرم جرایم و به ویژه سرقت به حداقل می رسد.

سرهنگ کریمی در خصوص فعالیت فرقه‌های انحرافی در هیئت‌های مذهبی اصفهان اظهار کرد: با رویش یکسری از هیئت‌های بزرگ و فعال در شهر اصفهان و اجرای برنامه‌های فرهنگی علمی توسط این هیئات فعالیت این فرقه‌ها به خوبی مدیریت شده است و تاکنون گزارشی در این زمینه به نیروی انتظامی استان اصفهان گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: از محرم سال گذشته تاکنون به مداحان، اعضای هیئات و مبلغان آموزش‌های لازم برای آسیب‌شناسی عزاداری‌های محرم را دریافت کرده‌اند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در خصوص آتش‌سوزی خیمه‌های عزداری نیز تاکنون گزارشی به نیروی انتطامی ارایه نشده است.

کد خبر 353521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.