۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
شهر در میزبانی از بهشت

لنجان-امروز حال و هوای دیگری در شهر برپاست، شهر میزبان یکی از گل های بهشتی است...

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، در ایام محرم زرین شهر حال و هوای دیگر در در سر دارد، حال و هوایی که در ایام مختلف سال کمتر میتوان نظیر آن را یافت، اما امروز جدای از حال و هوای محرم در زرین شهر غوغایی برپا بود، یکی مشغول آب پاشی خیابان و دیگری در حال نصب پرچم و پوسترهایی با تمثال شهدای هشت سال دفاع مقدس، بوی اسپند و گلاب خیابان‌های اطراف میدان انقلاب زرین شهر را پرکرده بود و نوای «کجایید ای شهیدان خدایی» دل هر رهگذری را به لرزه می انداخت، آخر امروز زرین شهر میزبان یکی دیگر از شهدای گمنام هشت سال دفاع بود.

حضور گسترده اقشار مختلف مردم برای تشییع پیکر این شهید والا مقام، بیانگر وفاداری مردم به آرمان‌های امام راحل، رهبری و شهدا بود و حضور چشمگیر خانواده‌های شهدا و ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم نیز موید این موضوع است.

ساعت ۱۷ بود و مردم با شور و حال عجیبی در دو طرف پیاده‌رو خیابان اصلی زرین شهر با در دست داشتن قرآن و کتاب‌های دعا منتظر آمدن شهید گمنام بودند. در مسیر تجمع مردم برخی علت تجمع را جویا می شدند و زمانی که می‌فهمیدند قرار است پیکر شهید تازه از سفر برگشته‌ای تشییع شود، اشک بر گونه‌هایشان جاری می‌شد.

ساعت ۱۸ آمبولانس حامل پیکر شهید گمنام از دور نمایان شد و بعد از سال ها دوری از وطن بر شانه‌های مردم شهید پرور و میهمان نواز شهرستان لنجان نشست؛ پیر و جوان، زن و مردم با پرتاب گل و پاشیدن گلاب و ذکر الله اکبر به استقبال این عزیز تازه از سفر برگشته رفتند و هر کس به شکلی با شهید گمنام درد و دل کرده و راز و نیاز با خدای خود را شروع کرده بود، مردم برای رسیدن به تابوت شهید از یکدیگر سبقت می گرفتند. برخی تسبیح، چفیه، شال عزا و ... خود را با تابوت شهید متبرک می کردند و برخی بر روی آن یادگاری هایی را می نوشتند.

یکی می نوشت "شفاعتمان کنید" و دیگری "کاش من هم شهید شوم" "سلام ما را به اباعبدالله الحسین(ع) برسانید و "... آری امروز همه به میدان عمل آمده بودند تا بار دیگر عزم خود را بر حرکت پویا و انقلابی در مسیر شهیدان و دفاع از حریم ولایت به خوبی به منصه ظهور برساندند.

مهدی صفرخانلو در گفت و گو با خبرنگار ایمنا ولایت پذیری شهدا را رمز پیروزی در جبهه های حق علیه باطل دانست و اظهار کرد: شهدا با به تبعیت از امام حسین(ع) و پیروی از ولایت فقیه زمان خود همه وجودشان را وقف صیانت و حفاظت از اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی ایران کردند و بر همین اساس باید گفت شهدا به ما درس ولایت پذیری می‌دهند.

وی با اشاره به لزوم پیروی از راه شهدا و تاسی به رفتار و سیره آنان، افزود: تک تک شهدا چراغ راهی برای مردم و مسئولان در تعیین مسیر حرکت خود هستند و این مسئله را دشمن بهتر درک کرده و می داند فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و روحیه شهادت طلبی مردم ایران اسلامی مهمترین عامل و سد راه آنان بوده و بر همین اساس فرهنگ ایثار و شهادت را نشانه گرفته است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: امروز اگر شاهد امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی هستیم این مهم به برکت خون شهدای انقلاب، شهدای هشت سال مقدس، شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم به دست آمده و این عزیزان با ایثار و از خود گذشتگی برابر دشمن ایستادند و جهان را متحیر کردند.

وی با بیان اینکه حضور شهدا در بین مردم آثار و برکات فراوانی را به همراه دارد، ادامه داد: شهدای تازه تفحص شده با بازگشت خود به آغوش میهن اسلامی عطر شهادت و معنویت را به همراه آوردند و این مهم تلنگری برای همه ما بوده که آنها در اجرای چه هدف و رسالتی جان خود را فدا کردند.

صفرخانلو اضافه کرد: امروز دشمن دیگر به دنبال گزینه نظامی علیه کشور نیست؛ بلکه از طریق شبیخون فرهنگی قصد ضربه زدن به کشور را دارد از این جهت باید با توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل این توطئه دشمنان ایستادگی کنیم.

وی عنوان کرد: گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهیدان از خود شهیدان کمتر نیست، بر همین اساس نباید اجازه دهیم غبار فراموشی بر روی خاطره های شهدا بنشیند.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: استکبارستیزی و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های بارز شهدا در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی بوده و ما به عنوان میراث داران شهدا باید در جهت تحقق آرمان شهدا، منویات مقام عظمای ولایت و اعتلای نظام مقدس اسلامی حرکت کنیم.

وی افزود: امروز فرهنگ مدیریت جهادی و خدمت گذاری بی منت به مردم باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد چراکه فرهنگ ایثار و شهادت حلقه مفقوده ای که امروز در حوزه مدیریت کشور وجود دارد و ترویج این فرهنگ در تمامی حوزه ها می تواند مشکلات موجود را برطرف کند.

حمید سعیدی که با دوربین عکاسی به شکار بهترین لحظه ها آمده بود با بیان اینکه شهدا پرچمداران واقعی امنیت، عزت، اقتدار و ولایت پذیری هستند، گفت: شهدا از همه‌چیزشان برای حفظ دین و آزادی گذشتند و امروز هم ما باید  از بهترین چیزها برای شهدا بگذریم تا فرهنگ ایثار و شهادت و پلاک و چفیه به دست فراموشی سپرده نشود و تنها قصه آن‌ها شنیده‌ شود.

وی تصریح کرد: دشمن باید بداند جوانان ایرانی همه انقلابی هستند و تا آخرین نفس در مقابل آنها ایستاده­‌ و خستگی در آنها راه ندارد.

حسنا سلیمیان، دختر جوانی است که یک شاخه گل گلایل در دست گرفته با چشمانی اشک آلود در کنار مسجد ایستاده و مشغول خواندن زیارت عاشوراست، آن هم به دور از همه هیاهوها، ادامه داد: چشم انتظاری سخت است، یک سال است که مادر بزرگم بی طاقت شده، روزی نیست که اشک نریزد و یادی از فرزندش نکند، کاش خبری از عموی من هم برسد.

کد خبر 353483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.