درخواست شورا برای افزایش سهم زنان در برنامه سوم توسعه

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۸ عضو شورا در نامه‌ای از مدیریت اجرایی شهرداری تهران درخواست کردند تا در برنامه سوم توسعه سهم زنان در عرصه مدیریت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، زهرا نژادبهرام با بیان اینکه مشکلات زنان سرپرست خانوار در جامعه نیازمند عزم جدی تر است، اظهار کرد: هر قدمی که در راستای کمک به اقتصاد خانوار برداشته می شود، می تواند فرصت خوبی برای کاهش مشکلات این افراد باشد.

وی اضافه کرد: نمی توان گفت که همه مشکلات جامعه و زنانی که مسئولیت خانوار را برعهده دارند با برپایی نمایشگاه ها مرتفع می شود، اما معتقدم برپایی نمایشگاه ها و غرفه های مختلف خود اشتغالی و کارآفرینی می تواند در کاهش مشکلات این بانوان تاثیرگذار باشد.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار در بحث کارآفرینی با عرضه مستقیم کالا با مشکلاتی مواجه هستند، تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار بسترهای مناسبی برای عرضه محصولات در بازار را ندارند، به همین منظور برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند زمینه عرضه کالا را به خوبی برای این افراد فراهم کند.

نژادبهرام با تاکید بر اینکه با ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان این کار زمینه ارتقا کیفیت محصولات برای جذب مخاطب بیشتر می شود، گفت: به همین دلیل برگزاری نمایشگاه ها فرصت خوبی برای عرضه، ارتقا و بازاریابی متناسب محصولات زنان و برندهای داخلی خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروزه در حوزه زنان اتفاقات خوبی در شهرداری تهران رخ داده است، تصریح کرد: کار برای زنان شهروند داخل و خارج از مجموعه شهرداری به خوبی فراهم شده و ضریب مدیریت زنان در عرصه های مختلف نیز به نسبت گذشته ارتقا پیدا کرده است.

به گفته نژاد بهرام از توانمندی زنان شاغل شهرداری در سطوح مختلف به خوبی استفاده شده و موضوع آینده شغلی برای بانوان در مدیریت شهری نیز در حال تقویت شدن است. زنان شاغل در شهرداری می توانند از ظرفیت های مناسب ارتقا در حوزه آموزش و کسب مقام ارشد استفاده کنند.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۸ عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در نامه ای از مدیریت اجرایی شهرداری تهران درخواست کردند تا در برنامه سوم توسعه سهم زنان در عرصه مدیریت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 353478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.