نیازمند طرح‌های اشتغال زودبازده و پایدار هستیم

استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان در شرایط کنونی نیازمند طرح‌های اشتغال زودبازده و پایدار است و رویکرد کمیته امداد برای اشتغال و توانمندی مددجویان متناسب با شرایط خاص استان، مفید و مؤثر است.

به گزارش ایمنا، محسن مهرعلیزاده در دیدار مدیرکل کمیته امداد  استان اصفهان با اشاره به چالش‌های بزرگ اجتماعی که به دنبال بیکاری پدیدار می‌شوند، اظهار کرد: تمرکز کمیته امداد درزمینه توانمندسازی و اشتغال نیازمندان در استان اصفهان متناسب با شرایط خاص استان، مفید و مؤثر است.

وی بابیان اینکه در شرایط کنونی استان اصفهان، نیازمند طرح‌های اشتغال زودبازده و پایدار هستیم، گفت: برای تحقق چنین شرایطی باید الزاما به ویژگی‌ها و مزایای خاص نواحی مختلف استان و همچنین چالش‌ها و تهدیدهای پیش رو توجه کنیم.

استاندار اصفهان منطقه شرق اصفهان را یکی از مناطق مهمی دانست که باید با توجه به شرایط جدید الگوی کسب‌وکار و معیشت در آن‌ها تغییر کند و تأکید کرد: در این مناطق باید به سمت کشت‌های با نیاز آبی کم و کشاورزی گلخانه‌ای برویم و در زمینه دام‌پروری نیز طرح‌هایی نظیر پرورش شتر و شترمرغ باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای جمع‌آوری و هدایت پساب شهری در استان اصفهان، گفت: با توجه به هزینه‌های گسترده جمع‌آوری و تصفییه فاضلاب، نیازمند استفاده بهینه از این آب هستیم و در کشاورزی گلخانه‌ای امکان استفاده از آب حاصل از پساب در همه فصول سال امکان‌پذیر است و باعث کسب بیشترین بهره‌وری در زمینه کشاورزی می‌شود.

مهر علیزاده گسترش کشاورزی گلخانه‌ای در شرق اصفهان را یک ضرورت ارزیابی کرد و گفت: هم‌افزایی و استفاده بهینه از همه ظرفیت‌های موجود در استان برای نیل به این مهم از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در دستور کار همه فعالان و دلسوزان استان اصفهان قرار بگیرد.

همچنین محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در ابتدای این دیدار به توضیح شرایط جامعه تحت حمایت این نهاد در استان اصفهان پرداخت و گزارشی از عملکرد این نهاد ارائه کرد

کد خبر 353424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.