پرداخت کرایه اتوبوس‌های شیراز تا پایان سال الکترونیکی می‌شود

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز از حذف پول در شبکه ناوگان حمل و نقل درون شهری تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایمنا، نواب قائدی در جلسه کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: به سازمان حمل و نقل مسافر تکلیف شده است تا پایان سال 97 پرداخت نقدی در اتوبوس‌ها حذف و همه پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی صورت گیرد که در راستای دسترسی آسانتر مسافران به کارت بلیط تمهیداتی برای ارائه کارت بلیط در اتوبوسها به مسافران صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه شیراز به عنوان نخستین شهر در کشور بوده که  خصوصی سازی اتوبوسرانی را انجام داده است، ادامه داد: الگوی خصوصی سازی سیستم اتوبوسرانی و فرآیند نظارتی آن با محوریت شرکتهای بخش خصوصی اصلاح می گردد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در سال دوم کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا، به منظور استفاده بهینه از نظرات متخصصان و کارشناسان، دو کمیته عمران و کمیته حمل و نقل و ترافیک در این کمیسیون تشکیل شده است که در ان افراد متخصص به بررسی کارشناسی طرح ها و لوایح می پردازند.رئیس کمیسیون عمران،حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز افزود: اصلاح و تعیین نرخ پارکینگهای عمومی سطح شهر نیز در دستور کار جلسه قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس نرخ توقف خودروهای سبک و سنگین در پارکینگ های مسقف و روباز سطح شهر تعیین گردید و تمامی پارکینگ های عمومی سطح شهر ملزم به رعایت آن می باشند.

قائدی اضافه کرد: بررسی درخواست شهروندی مبنی بر رفع مشکل ترافیکی ناشی از تجمیع کاربری‌های ترافیک‌زا در خیابان سروناز واقع در شهرک گلستان نیز از موضوعات مطرح شده در کمیسیون بود.

کد خبر 353415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.