۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
افزایش تقاضا برای چشم‌گربه‌ای

متخصص چشم و فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم گفت: جراحی چشم گربه‌ای دومین درخواست در میان جراحی های زیبایی چشم است.

 بهرام اشراقی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه جراحی‌های زیبایی چشم نام‌های متفاوتی دارد، اظهار کرد: شایع‌ترین جراحی زیبایی چشم که به صورت رایج در دنیا اتفاق می‌افتد، کاهش پف‌آلودگی یا پوست اضافه پلک است که جراحی "بلفاروپلاستی" نام دارد.

وی افزود: جراحی بلفاروپلاستی بیشتر برای افرادی انجام می شود که با افزایش سن پوست پلک آن ها شل شده است، البته در مواردی که شخص از پف‌آلودگی پشت پلک چشم نیز ناراضی است این جراحی انجام می شود.

 متخصص چشم و فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم با بیان اینکه دو تا پنج درصد جمعیت ایران دارای چشم‌های آسیای شرقی هستند که در این چشم‌ها یک چین اضافه پوستی در قسمت داخلی وجود دارد، ادامه داد: افراد با جراحی "اپی‌کانتوپلاستی" چین پوستی چشم‌ها را کاهش داده و ظاهر بهتری را به دست آورند.

وی با بیان اینکه افرادی که به دلیل افزایش سن دچار افتادگی اَبرو یا افرادی که در سنین جوانی اَبروی آنها از حد نرمال پایین‌تراست از طریق "لیفت اندوسکوپیک" قسمت داخلی و خارجی ابرو را بالا می‌برند، اضافه کرد: گاهی پزشکان از سمت شقیقه نیز گوشه خارجی ابرو را با لیفت شقیقه بالا می‌برند.

اشراقی با تاکید بر اینکه تغییر شکل چشم‌ها و انحراف از ظاهر طبیعی زیر مجموعه جراحی‌های زیبایی قرار دارد، اظهار کرد: درشت کردن چشم‌ها از طریق برش‌های گوشه خارجی در کشورهای آسیای شرقی طرفداران بسیاری دارد و امروزه درخواست آن در جامعه ما نیز افزایش یافته است.

وی افزود: ایجاد جای زخم در قسمت خارجی چشم و ایجاد پرده اضافی در کناره خارجی چشم از عوارض این جراحی است و به افرادی که شکاف پلک چشمان آن‌ها طبیعی است، این جراحی زیبایی توصیه نمی‌شود.

این متخصص چشم و فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم با بیان اینکه دومین جراحی چشمی که درخواست آن زیاد شده، جراحی چشم گربه‌ای است، گفت: علت جذابیت این نوع جراحی زیبایی این است که گوشه خارجی چشم مقداری به بالا کشیده و شبیه گربه سانان می‌شوند. در تصاویر چشمان این موجودات جذابی و گیرایی خاص خود را دارد.

وی اضافه کرد: دو تکنیک عمده برای جراحی چشم گربه‌ای مطرح می‌شود. در تکنیک اول تاندون‌های سمت خارج چشم را جدا کرده و به سمت بالا جابه جا می‌کنند اما در تکنیک دوم از ناحیه شقیقه‌ها برای بالا کشیدن گوشه خارجی ابرو و چشم استفاده می‌شود.

عوارض جراحی چشم گربه‌ای

اشراقی با بیان اینکه جراحی چشم گربه‌ای در حوزه جراحی زیبایی برای چشم پرطرفدارترین نوع جراحی است، گفت: احتمالاً این موج مد در آینده تغییر یابد و جراحی زیبایی چشم گربه‌ای از رده خارج شود. در این شرایط برگرداندن پلک به حالت اولیه با مشکل روبه‌رو خواهد بود.

 وی با تاکید بر عوارض احتمالی جراحی چشم گربه‌ای تصریح کرد: بالا بردن بیش از حد گوشه خارجی می‌تواند منجر به اختلال در پلک زدن، ریزش اشک، ایجاد فاصله بین پلک و گوشه چشم و در نهایت قرمزی گوشه چشم شود.

این متخصص چشم و فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم اضافه کرد: نکته مهم در همه جراحی‌های زیبایی، به ویژه در اطراف چشم این است که باید توسط متخصصان این رشته انجام شود تا عوارض به حداقل برسد. ورود افراد غیر متخصص یا تخصص‌های غیر مربوطه به این حیطه عوارض بسیاری را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از جراحی‌های زیبایی پلک و ابرو به معنای دستیابی مراجعه کننده به انتظار ذهنی خود نیست و  متقاضی براساس ساختار صورت و چشم‌ها نتیجه خاصی را دریافت خواهد کرد، افزود: لازم است قبل از جراحی و طی مشاوره نتایج و عوارض احتمالی به طور کامل برای مراجعه کننده توضیح داده تا فرد با آگاهی کامل تصمیم بگیرد.

اشراقی ادامه داد: بیشترین مراجعه کنندگان جهت جراحی درشت کردن چشم یا چشم گربه‌ای جوانان هستند و این امر به دلیل تعاملات اجتماعی این گروه با یکدیگراست، برخلاف اینکه جراحی پف آلودگی و افتادگی پلک بیشتر در افراد میانسال تحت تأثیر افزایش سن صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: هر نوع جراحی علاوه بر اجتناب از عوارض احتمالی باید با ساختار چهره فرد همخوانی داشته باشد تا توازن آن برقرار بماند و جراحی چشم گربه‌ای نباید منجر به خدشه به زیبایی فرد شود.

متخصص چشم و فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم با بیان اینکه روش‌های متعددی در جراحی پلاستیک وجود دارد که در کتب و مقاله‌های شرح داده شده و گاهی روش خاصی در جامعه برای مدتی معمول می‌شود، افزود: در یک جامعه جراحی پلاستیک بیشتر و در جامعه‌ای دیگر کمتر انجام می‌شود. برای مثال پنج سال گذشته برخی جراحی‌ها مانند چشم گربه‌ای باب نبوده و کسی از آن استفاده نمی‌کرد.

وی افزود: در حال حاضر این جراحی زیبایی در حال گسترش است و این موضوع در شهری مانند تهران که پیشتاز جراحی‌های زیبایی است بیشتر به چشم می‌خورد.

کد خبر 353408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.