احتکار کالا و دارو در شأن یک انسان مسلمان نیست

گلپایگان- امام جمعه موقت گلپایگان گفت: ارزاق مردم وقتی احتکار شود به هم ریختگی در جامعه ایجاد کند، برخی محتکران با احتکار دارو باعث مرگ یک بیمار می‌شوند که این اقدام در شأن یک انسان مسلمان نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام مصطفی شیخعلی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: ارزاق مردم وقتی احتکار شود به هم ریختگی  در جامعه ایجاد می‌شود، برخی محتکران با احتکار دارو باعث مرگ یک بیمار می‌شود که این اقدام در شأن یک انسان مسلمان نیست.

وی با بیان اینکه رزمایش سراسری بسیجیان دشمنان را غافلگیر کرد، گفت: مطالبه بسیجیان در جامعه اجرای عدالت و مبارزه با مفسدان اقتصادی است و در عرصه‌ها مختلف می‌تواند گره‌گشا باشد.

امام جمعه موقت گلپایگان تصریح کرد: بسیجی‌ شاگرد مکتب عاشورا است و در مکتب عاشورا یأس و ناامیدی راه ندارد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ما ادامه دهنده مکتب عاشورا بود دشمن به میدان نبرد با انقلاب اسلامی بلند شد، اما معجزات حسینی تمام نقشه‌ها آنان را خنثی کرد.

امام جمعه موقت گلپایگان افزود: به یقین این جنگ اقتصادی که دشمنان علیه ملت به راه انداختند به برکت امام حسین(ع) نابود شدنی است.

وی گفت: هیئتهای مذهبی در عزاداری‌ها موازین شرع الهی را طبق فتوای مراجع تقلید رعایت کنند،  همچنین موازین بهداشتی و در طبخ و توزیع غذا رعایت شود و ذبح دام طبق اصول شرع اسلام در کشتارگاه‌ها صورت گیرد.

شیخعلی تأکید کرد: نذر و هزینه کردن برای برگزاری عزاداری امام حسین(ع) یک سنت دیرینه است، اما عده‌ای بر این باورند که بهتر این هزینه‌ها برای جهزیه نوعروسان هزینه شود که این باور غلتی است.

وی تأکید کرد: امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پیاده شود.

شیخعلی گفت: اگر هزینه کردن در زندگی انسان از راه حلال انجام نشود مانند حیوانی است که تنها خوردن و آشامیدن می‌داند و حلال و حرام را متوجه نمی‌شود.

وی گفت: انسانها در عالم هستی مهمان هستند و باید طبق اصول شرع و موازین خدا و پیامبر(ص) زندگی بگذرانند و اصول شرعی را رعایت کنند./

کد خبر 353365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.