۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
احزاب گدا نیستند

رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه باید مفهوم یارانه دولت به احزاب را عوض کنیم، گفت: احزاب گدا نیستند و تنها یارانه ای که دولت می تواند به احزاب بدهد، اصلاح قانون انتخابات و منزلت اجتماعی است.

به گزارش ایمنا، رحیم ابوالحسنی در رابطه با انتظار احزاب از دولت گفت: یارانه ای که دولت به احزاب می دهد قدرت است نه پول، منزلت اجتماعی است نه ثروت. یارانه ای که به احزاب می دهند این است که بیایند قانون انتخابات را اصلاح کنند تا احزاب بتوانند نامزد داشته باشند و در انتخابات نقش بارزی ایفا کنند.

رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی افزود: یارانه ای که دولت به احزاب می خواهد بدهد چیزی جز برگزاری جلسات هم اندیشی با تشکل های سیاسی نیست. دولت باید در این جلسات به طور مستمر مطالبات و نظرات احزاب را در نظر بگیرد و آنها را عملی کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: یارانه ای که به احزاب می دهند، منزلت اجتماعی و گرامی داشتن احزاب در جامعه است نه اینکه مدتی به تشکل ها بی حرمتی کنند و بگویند مردم احزاب را قبول ندارند یا بگویند آنها نیروهای ضعیفی هستند. به جای آن در گفتمانشان بر ضرورت حضور احزاب تاکید کنند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه در برخی کشورها، دولت به احزاب کمک می کند، افزود: کمک دولت به احزاب لازم و ضروری است، اما معنای کمک را باید عوض کرد. کمک به معنای پرداخت پول یا یارانه مادی به احزاب نیست، بلکه باید یارانه سیاسی (اصلاح قانون انتخابات) و اجتماعی (حفظ حرمت تشکل های سیاسی) پرداخت شود.

منبع:ایرنا

کد خبر 353338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.