پیشگیری از تولد ۱۵۰۰  نوزاد معلول در کشور

گلپایگان- رییس سازمان بهزیستی کل کشور گفت: سال گذشته از سوی مجلس دهم برای راه اندازی ۱۴۰ پایگاه اورژانس اجتماعی یکصد میلیارد تومان اعتبار برای سازمان بهزیستی مصوب شد، اما ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، پَهبد پورشبانان در جلسه بررسی مشکلات بهزیستی این شهرستان اظهار کرد: سازمان سازمان بهزیستی در حوزه قانون‌گذاری، اجرایی و مطالبه‌گری در شرایط خوبی قرار دارد.

وی گفت: در سال‌های گذشته سازمان بهزیستی باید پاسخگوی کم کاری دیگر دستگاه‌های اجرایی بود که با حمایت مجلس دهم در حوزه‌های مختلف قانون‌گذاری سازمان بهزیستی به جایگاه واقعی خود رسید.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: افراد جامعه هدف و مراکز خدمات رسان سازمان بهزیستی آسیب پذیرترین‌ها قشر جامعه هستند و کم‌ترین مشکل در حوزه اقتصادی جامعه هدف را تحت تأثیر قرار می دهد و شدیدترین آثار منفی را به همراه دارد.

پورشبانان با اشاره به تولد نوزادان معلول افزود: در حوزه پیشگیری از تولد نوزاد معلول با اجرای قوانین جدید در ارایه مشاوره در کل کشور در یک سال گذشته از تولد بیش از یک هزار و ۵۰۰ معلول پیشگیری شده است.

وی گفت: ارایه مشاوره برای پیشگیری از طلاق به صورت پایلوت در بعضی استان‌ها اجرا شده است که خوشبختانه تاکنون نتیجه مطلوبی در پی داشته و با کاهش میزان طلاق مواجه بوده ایم.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در چند استان کم برخوردار در سه سال متوالی به صورت صد درصد نیاز اولیه مددجویان به وسایل توانبخشی و پزشکی تأمین شده است، تصریح کرد: سیاست سازمان بهزیستی خدمت رسانی در هر شرایطی است هرچند که نرخ ارز و تجهیزات افزایش یابد و تمام تلاش خود به کار خواهیم گرفت تا نیازهای اولیه جامعه هدف سازمان را در کل استان مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی اورژانس اجتماعی سال‌ها متوقف شده بود، خاطرنشان کرد: با اهتمام سازمان بهزیستی و همراهی مجلس دهم از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۱۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی در ۱۶۰ شهرستان کشور راه اندازی شده است به طوری که اکنون در کل کشور ۳۵۰ مراکز اورژانس اجتماعی وجود دارد.

پورشبانان تاکید کرد: سال گذشته از سوی مجلس دهم برای راه اندازی ۱۴۰ پایگاه اورژانس اجتماعی یکصد میلیارد تومان اعتبار برای سازمان بهزیستی مصوب شد، اما ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی نشان از رسیدگی سازمان بهزیستی به خدمات اجتماعی در جامعه، اشتغالزایی و تحقق بخشیدن به تأکیدات مقام معظم رهبری در رسیدگی به آسیب‌ها است.

وی تصریح کرد: با اختصاص اعتبار از محل سازمان برنامه و بودجه و اعتبارات سازمان هدف‌مندی یارانه ها، سال جاری در راستای مبارزه با فقر مطلق با اضافه شدن ۲۵۰ هزار نفر اکنون تعداد مستمری بگیران سازمان بهزیستی به بیش از ۷۵۰ هزار نفر رسیده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور بیان اینکه اوضاع اقتصادی کشور سبب کم رنگ شدن اقدامات بهزیستی شده است، گفت: از سوی دولت و مجلس بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب مبارزه با فقر مطلق به سازمان بهزیستی و کمیته امداد اختصاص داده می‌شود، اما با توجه به مأموریت‌های سازمان و پذیرش قشرآسیب پذیر جامعه اعتبارات جوابگو نیست.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری مستمری مددجویان سازمان بهزیستی اضافه شده است و به ازای هر نفر در طول یک ماه ۱۶۳ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.

پورشبانان با بیان اینکه در سال جاری سازمان بهزیستی چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داشت، تصریح کرد: با رشد بودجه ۱۰ درصدی دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ارزیابی‌ها، استان اصفهان یکی از شاخص‌ترین استان‌های کشور است و در جشنواره شهید رجایی برای چندمین سال پی در پی  حائز رتبه برتر شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه براساس قول مجلس در سال گذشته ۷۰ میلیارد اعتبار برای کارکنان سازمان بهزیستی اختصاص داده شده است، گفت: افزایش ۳۵ درصدی مزایا طبق قانون برای تمام کارکنان سازمان مصوب شده البته شورای حقوق و دستمزد هنوز مجوز برداشت را نداده است.

وی ادامه داد: اگر شورای حقوق و دستمزد مجوز برداشت را ندهد ماهانه مبالغی در قالب کمک رفاهی به تمام کارکنان پرداخت می‌شود.

پورشبانان خاطرنشان کرد: به زودی یک مرکز اعصاب و روان در استان احداث می‌شود.

کد خبر 353309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.