استارت مقتدرانه شاگردان کی‌روش برای جام ملت‌ها

تیم ملی ایران در اولین دیدار تدارکاتی خود در مسیر آماده سازی برای جام ملت‌های آسیا، در ازبکستان برابر این تیم ملی این کشور به پیروزی رسید.

به گزارش ایمنا، در چارچوب دیداری تدارکاتی، امشب از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تیم‌های ملی ازبکستان و ایران در ورزشگاه ملی تاشکند به مصاف هم رفتند که در نهایت این دیدار با پیروزی یک بر صفر ایران به پایان رسید.

دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی ازبکستان و ایران

ورزشگاه: ملی تاشکند

تماشاگر: نزدیک به ۱۹ هزار نفر

اخطار: فرخ سایفی‌ئف (دقیقه ۴۳) از ازبکستان

گل: مهدی ترابی (دقیقه ۶۷) برای ایران

ازبکستان: الدوربک سویونوف، ویتالی دنیسوف (۷۲- ولادمیر کوزاک)، آنزور اسماییلوف، اسلام توختاخوجائف، فرخ سایفی‌ئف، عادل احمدوف، اوتابک شوکوروف، الدور شومورودوف (۴۶- تورسنوف)، مراد بیکمائف (۴۶- ایگور سرگی‌ئف)، سردار رشیدوف (۵۹- سردار صابرخوجائف)، تیمورخوجا عبدوخالیکوف (۴۶- حسن الدین غفوروف)

سرمربی: هکتور کوپر

ایران: امیر عابدزاده، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی (۶۲- پژمان منتظری)، وریا غفوری (۴۶- صادق محرمی)، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی (۷۱- مسعود شجاعی)، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه (۴۶- سامان قدوس)، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش (۴۶- مهدی طارمی) و کریم انصاری‌فرد (۶۴- مهدی ترابی)

سرمربی: کارلوس کی‌روش

تیم داوری: دیمیتری ماشنتسف(قرقیزستان)، باخادیر کوجکاروف، اسماعیل تالیپژانوف و سنجار شویوسوپوف(ازبکستان)

شرح بازی:

اولین دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای آماده سازی جهت حضور قدرتمند در جام ملت‌های آسیا در حالی برابر ازبکستان برگزار می‌شد که حضور امیر عابدزاده و علی قلی زاده در ترکیب ثابت جالب توجه ترین تغییرات ترکیب ایران نسبت به جام جهانی به شمار می‌رفت.

شاگردان کی روش که با استراتژی متفاوت از جام جهانی برای جام ملت‌های آسیا خود را آماده می‌کنند با پِرسی که از میانه میدان اعمال می‌کردند بازی هجومی‌تر و بازتری را به نمایش گذاشتند و با اتکا روی حرکات دو بال هجومی خود یعنی جهانبخش و قلی زاده در پی رسیدن به گل بودند.

ایران که در نیمه اول به جز یک موقعیت نتوانست چندان ازبکستان را اذیت کند و در نیمه دوم با چند تعویض از لحاظ نفرات شکل متفاوت‌تری نسبت به نیمه نخست گرفت. تیم کی روش در دقیقه ۶۷ روی حرکت خوب قلی زاده در محوطه جریمه ازبکستان و پاس این بازیکن در نهایت با ضربه مهدی ترابی که تنها چند دقیقه از ورودش به زمین می‌گذشت به گل رسید.

تیم ملی فوتبال ایران که به تک گل پیروزی بخش خود در این بازی رسیده بود در ادامه توانست ازبکستان را در زمین خودش اداره کند و با ارائه یک بازی منطقی، پیروزی ارزشمندی را در اولین دیدار تدارکاتی خود در مسیر آماده سازی جام ملت‌های آسیا به دست آورد.

شرح گل‌:

۱-۰ (۶۷- ایران)- قلی زاده با دریبل مدافعان ازبکستان در محوطه جریمه این تیم توپ را به عزت اللهی رساند تا او با ارسال کوتاه زمینی در چند قدمی دروازه ازبکستان زمینه ساز گلزنی ترابی برای ایران شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۳۵- توپ در سمت راست محوطه جریمه ازبکستان به جهانبخش رسید که او با دریبل مدافع ازبکستان با ارسالی کوتاه موقعیت را برای قلی زاده ساخت اما ضربه او آرام نواخته شد تا توپ در دستان دروازه بان قرار گیرد.

دقیقه ۵۲- توپ در پشت مدافعان ازبکستان به طارمی رسید که او با وجود پشت سر گذاشتن دروازه‌بان نتوانست تحت فشار ضربه نهایی را به گل تبدیل کند.

دقیقه ۵۵- حرکت سردار رشیدوف در محوطه جریمه ایران با ضربه پای چپ قدرتمند او همراه شد که توپ با اثر عابدزاده راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:

در دیدار برابر ازبکستان ۳ بار بازوبند کاپیتانی دست به دست شد، ابتدا اشکان دژاگه با بازوبند بازی را برای ایران آغاز کرد، سپس با تعویض او در ابتدای نیمه دوم کریم انصاری فرد کاپیتان تیم ملی شد و در طول نیمه دوم با به زمین آمدن پژمان منتظری و مسعود شجاعی، این بازیکنان نیز بازوبند را بر بازو بستند تا تیم ملی در این دیدار چهار کاپیتان داشته باشد.

کد خبر 353160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.