چالش نقد در احزاب کشور/هیچ نیرویی توان مقابله با یک ملت متحد را ندارد

شهرضا - یک فعال سیاسی گفت: احزاب کشور در حال حاضر با مشکل ناتوان بودن در مطرح کردن نقد اصولی مواجه هستند، گویا لازم است به لیدرهای احزاب شیوه انتقاد آموزش داده شود.

سیدرضا عربلو در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با بیان اینکه مناقشات احزاب در هر کشور ثمری جز افزایش تنش روانی جامعه ندارد، اظهار کرد: ممکن است در سایر کشورها مناقشات سیاسی منجر به بروز بحران شود و عادی باشد، اما ما مدعی مسلمانی و پایبندی به مبانی شریعت مقدس اسلام هستیم.

وی با بیان اینکه اگر معضل در کشور وجود دارد باید مسببان آن‌ها به دادگاه سپرده شوند، تصریح کرد: اگر مسئولی خطا می‌کند، آن حزب و جناح سیاسی نباید هزینه ناکارآمدی آن را بپردازد و  باید از سوی حزب و جناح از او اعلام برائت شود.

این فعال سیاسی تاکید کرد: احزاب سیاسی در برخی زمینه‌ها به رشد و بلوغ کامل نرسیده‌اند، وقتی یک فعال سیاسی منتسب به فلان حزب برای انتقاد از جناح دیگر حاضر می‌شود همه ارزش‌ها را زیر پا بگذارد و جامعه را به آشوب بکشد، نشان می‌دهد او تنها نام یک رَجُل سیاسی را یدک می‌کشد.

عربلو خاطرنشان کرد: در مباحث کلان و اساسی کشور، طبق قانون اساسی، نقل فرمایشات رهبر انقلاب فصل الخطاب است و همه ملزم به تبعیت از آن هستند، در خصوص مسائل جزئی و اجرایی هم مسئولان دیگر وظیفه خدمت دارند، اما دلیل ایجاد تنش برخی افراد مشخص نیست.

وی با اشاره به اظهارات و اقدامات ضد ایرانی مقامات آمریکا، اظهار کرد: به فرموده امام علی(ع): "اتحاد دشمن در مسیر باطل و تفرقه یاران در مسیر حق دل را می‌میراند"؛ در شرایطی که دشمن با همه توان دشمنی می‌کند، همه وظیفه داریم با حفظ اتحاد چاره‌اندیشی و برای برطرف کردن مشکلات وارد عمل شویم.

این فعال سیاسی با تاکید بر ضرورت توجه به اصول اقتصاد مقاومتی، اتخاذ تدابیری برای کاستن از فشار اقتصادی بر مردم را ضروری دانست و افزود: هیچ نیرویی در جهان توان مقابله با یک ملت متحد و منسجم را ندارد، اگر متحد باشیم موفقیت قطعی است.

عربلو با تاکید بر ضرورت استفاده از نظرات کارشناسی در هر زمینه، تصریح کرد: هرکس به صرف فعالیت در یک حوزه یا برخورداری از اطلاعات عمومی، الزاماً یک نظریه پرداز یا متخصص نیست، رسانه‌ها هم برای کسب نظرات باید به سراغ افرادی بروند که هم تخصص دارند و هم قانوناً حق اظهارنظر داشته باشند.

وی گفت: احزاب کشور باید بیاموزند نقد با تخربب متفاوت است، نقد بیان نواقص همراه با ارایه راهکار است و تخریب بزرگنمایی مشکلات بدون ارایه راهکار؛ در شرایط فعلی هم هر سخن و عملی که منجر به تنش روانی مردم یا زیر سئوال بردن ارزش‌ها شود، خیانت به انقلاب و کشور است.

کد خبر 353146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.