جشنواره کودک امسال کمترین حاشیه را داشت

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: خوشبختانه با همکاری و تعامل خوبی که با دستگاه‌های مربوطه و شهرداری داشتیم، کمترین حاشیه در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان رخ داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد عبدلله نژاد پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اشاره به آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: وظیفه ذاتی ما احیاست و لازمه آن از همدلی و وحدت برای تحقق این فریضه الهی است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر رستگاری را به دنبال دارد و طبق اصل ۸ قانون اساسی، سه نوع امر به معروف، مردم به مردم، حاکمیت به مردم و مردم به حاکمیت وجود دارد که مهم ترین آن امر به معروف ( مردم به مسئولان و حاکمان) است؛ زیرا این مسئولان هستند که جامعه را می سازند و یا به سمت فساد می‌برند از این رو در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتری می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این هفته هم به دلیل مصادف شدن با ایام محرم، برای نهادینه کردن هدف امام حسین (ع)که امر به معروف ونهی از منکر بود، همایش‌ها و برنامه‌هایی در دستور کار است.

وی گفت: در هر استانی ستاد احیا امر و به معروف ونهی از منکر از ۱۸ نفر تشکیل شده است که نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، دادستان، فرمانده سپاه، حوزه خواهران و برادران، شورای سیاست گذاری ائمه جماعات و فرمانده نیروی انتظامی از جمله اعضای این  ستاد هستند.

عبدالله‌نژاد با اشاره به همکاری وتعامل نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط حوزه ستاد احیای امری به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: در استان اصفهان در این زمینه تعامل خوبی وجود دارد اما هنوز در این زمینه جای کار بیشتری وجود دارد.

وی تصریح کرد:  در شرایط فعلی بیشترین ضربه مورد توجه طلاب جامعه است از این رو از مسئولان حوزه‌های علمیه انتظار بیشتری نسبت به احیای امری به معروف و نهی از منکر وجود دارد چراکه نباید نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشند که در این صورت جامعه به سمت سکولاری پیش می‌رود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه نباید مسائل فرهنگی استان در کنار مسائل اقتصادی به حاشیه برود، تصریح کرد: کنسرت‌ها بر اساس شیوه‌نامه وزارت‌خانه برگزار می‌شود و آنچه که بیشترین آسیب را دراین زمینه دارد، حواشی این کنسرت‌هاست نه موسیقی. خوشبختانه با همکاری و تعامل خوبی که با دستگاه‌های مربوطه و شهرداری داشتیم، کمترین حاشیه در جشنواره کودک و نوجوان رخ داد.

وی با بیان اینکه در زمینه عفاف و حجاب کار فرهنگی و سلبی به اندازه کافی انجام شده، اما آنچه نبود وحدت ملی فعالیت‌های انجام شده  را کم رنگ می‌کند، گفت: گشت ارشاد هم برخورد ای خوب و آثار مثبتی زیادی داشته، اما سهم رسانه و فضای مجازی را باید از واقعیت تفکیک کنیم؛ در نوروز امسال در کل اصفهان ما تنها دو مورد برخورد داشته ایم که اهل اصفهان هم نبودند.

عبدالله نژاد با اشاره به مباحث فضای مجازی و برخورد با موارد، گفت: این زمینه مسئول مربوطه خود را دارد و حتی تنها استانی که از خانم علی‌نژاد شکایت کرده، اصفهان بوده است؛ این امر باعث می‌شود که خط قرمزی برای این فرد ایجاد شود.

وی تصریح کرد: همچنین با ۵۰ نفر از دانه درشت‌ها و تاثیرگذارترین مسئولان و سلبریتی‌های فعال در فضای مجازی برخورد و فعالیت آنها در این فضا متوقف شد.

کد خبر 353136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.