چرا شهرداری برنامه های فرهنگی را به استقبال خانواده ها می برد؟

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی گفت: شهرداری اصفهان برای برنامه های تفریحی در منازل را می کوبد و این برنامه ها را به استقبال خانواده ها می برد چون می دانیم اگر تفریح نکنیم حتی در خانه و فضای خصوصی هم می توانیم بزهکار باشیم.

به گزارش ایمنا، محمد عیدی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خوب زیستن به این معنا است که یک فرد خوب و خوش باشد و معنادار زندگی کند، اظهار کرد: اگر بخواهیم این سه مولفه را در نظر بگیریم نمی توانیم نگاه کارگردگرا به جامعه داشته باشیم، بلکه باید جامعه را ساخت گرا ببینیم یعنی جامعه همه ابعاد را در بربگیرد و بتوانیم بگوییم تمام افراد خوشبخت زندگی می کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: در حال حاضر می توانید ضریب رفاه را نسبت به ۲۰ سال گذشته محاسبه کنید و بگویید که رفاه مردم بالا است اما ضریب خوشبختی وقتی حساب شود نتایج برعکس است و به دلایل افزایش جرایم و افسردگی میزان خوشبختی کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در جامعه ما برای فراغت سرمایه گذاری نشده است، گفت: یکی از انواع فراغت، فراغت انفعالی است و به زمان هایی که برای مثلا تماشای تلویزیون اختصاص می دهیم، می گویند؛ میانگین این نوع فراغت در اصفهان ۸ ساعت است و این مقدار من را می ترساند چرا که یک خانواده به طور عادی  ۸ ساعت به کار می پردازد، ۸ ساعت خواب هستند و ۸ ساعت فقط تلویزیون می بینند و این یعنی اعضای خانواده ها با یکدیگر تعامل ندارند.

عیدی با بیان اینکه تفریح مشق زندگی است و اگر آن را از جامعه بگیریم تجربه زندگی واقعی را گرفته ایم، تصریح کرد: شهرداری اصفهان برای برنامه های تفریحی در منازل را می کوبد و این برنامه ها را به استقبال خانواده ها می برد چون می دانیم اگر تفریح نکنیم حتی در خانه و فضای خصوصی هم می توانیم بزهکار باشیم. برنامه های تفریحی و فرهنگی باید حتی فضاهای خصوصی را نیز پوشش دهد. فرهنگ باید پاسخگوی نیازهای فرهنگی باشد در غیر اینصورت می گوییم راکد است و آن وقت خود فرد به دنبال نیازهای تفریحی می گردد فارغ از اینکه جامعه چه الگویی را ارایه می دهد. 

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ادامه داد: جامعه ما مولد تفریح نیست بلکه مصرف کننده تفریح است و این جامعه الگوی تفریحی ندارد چون مصرف کننده تفریحی دارد. در حال حاضر ما به یک نگاه خلاقانه رسیده ایم که برای مردم برنامه ریزی تفریحی نمی کنیم بلکه با مردم برنامه ریزی می کنیم و این امر هم هزینه های تعاملی را کاهش می دهد و هم هزینه های اقتصادی را.

وی با بیان اینکه سیستم شهرسازی پاسخ گوی نیاز تفریحی این جامعه نیست، گفت: اگر فضای کالبدی شهر با نگاه تفریحی طراحی نشود موقعیت تفریح به وجود نمی آید در شهر هم به فضای شلوغ و هم به فضای خلوت نیاز است اما اکنون ازدحام شهری مشکلات را چند برابر می کند.

کد خبر 353044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.