تمهیدات شهرداری اصفهان برای عبور از تورم

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: با توجه به اینکه اجرای پروژه‎‌های عمرانی در شهر ارتباط مستقیمی با نرخ مصالح دارد و البته نوسانات نرخ دلار و ارز تاثیر زیادی بر نرخ مصالح می‌گذارد، شهرداری اصفهان تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته تا از این شرایط عبور کند.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: افزایش نرخ تورم و نوسانات بازار دلار و ارز بر قیمت مصالح ساختمانی تاثیر می‌گذارد این در حالی است که در پروژه‌های عمرانی قیمت قراردادهای منعقد شده از همان ابتدا لحاظ می‌شود، از این رو پیمانکاران به جهت تفاوت در نرخ مصالح برای ادامه فعالیت با مشکل مواجه می‌شوند.

وی افزود: باید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بخشنامه‌ای صادر کند تا شهرداری بتواند مابه‌التفاوت افزایش قیمت‌ها را پرداخت کند و پیمانکاران نیز بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: تلاش‌هایی انجام شده تا شرایط اقتصادی به وجود آمده کمترین تاثیر منفی را بر اجرای پروژه‌ها داشته باشد، اما افزایش نرخ دلار چندان بی‌تاثیر نبوده است که امیدواریم با بخشنامه‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بتوانیم هر چه سریعتر تعیین تکلیف کرده تا سرعت پروژه‌ها بیشتر شود.

وی گفت: قیمت مصالحی همچون آهن، مس و لوله‌های پلی‌اتیلن از ۴۰ درصد تا ۲.۵ برابر افزایش داشته است، البته مصالح تولید داخل همچون کاشی، سرامیک و آجر افزایش قیمت چندانی نداشته است.

مظفر ادامه داد: در حال حاضر سرعت پروژه‌ها تحت تاثیر نرخ بالای تورم کاهش یافته که امیدواریم با تصمیمات و تهمیدات کارگروهی که در شهرداری اصفهان تشکیل شده برای پرداخت مابه التفاوت قیمت مصالح در قراردادها بتوانیم روند پروژه‌ها را ساماندهی کنیم، در این شرایط شهروندان باید همچون گذشته در اداره شهر شهرداری را حمایت کنند تا پروژه‌ها سریعتر به سرانجام برسد.

وی با اشاره به بودجه ۹۷ شهرداری اصفهان گفت: بودجه سال‌جاری شهرداری اصفهان سه هزار میلیار تومان است که ۹۵۰ میلیارد تومان به بخش جاری و دو هزار و ۵۰ میلیارد تومان به پروژه های عمرانی اختصاص داده شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: از دو هزار و ۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی، ۹۱۵ میلیارد تومان مربوط به مباحث غیرخالص عمرانی و یک هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان بودجه خالص عمرانی برای انجام پروژه ها در نظر گرفته شده است که از این عدد ۷۳۲ میلیارد تومان برای قطار شهری و ۴۰۳ میلیارد تومان صرف پروژه های عمرانی می شود.

وی اظهارکرد: سیاست شهرداری اصفهان در سال جاری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است به همین دلیل پروژه‌های قابل مشاهده در شهر کاهش یافته است.

کد خبر 352914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.