کشف ۱۵۰۰ میلیارد ریال پرونده جرایم اقتصادی/مرگ جوان ۱۷ ساله در زاینده رود

کشف ۱۵۰۰ میلیارد ریال پرونده جرایم اقتصادی، کشف بیش از ۱۲۱ کیلوگرم تریاک در اصفهان، مرگ جوان ۱۷ ساله در رودخانه زاینده رود، کشف سه میلیارد ریال پوشک نوزاد احتکار شده در لنجان و مرگ راننده به دنبال عدم توجه به جلو از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: موضوع مبارزه با جرایم اقتصادی، برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی کشور و برهم زنندگان آرامش بازار به عنوان یکی از اولویت های نیروی انتظامی در دستور این نیرو بوده و در همین راستا نیز اداره ای تحت عنوان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی در پلیس آگاهی ناجا راه اندازی و با سرعت و دقت بیشتری به این موضوع می پردازد.

وی افزود: در پلیس آگاهی استان اصفهان هم این موضوع به خوبی دنبال شده و کارآگاهان با همکاری و تعامل بازرسان ادارات مربوطه توانسته اند مفسدان و مخلان نظام اقتصادی را شناسایی و تحویل قانون دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به عملکرد پنج ماهه این فرماندهی در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی اشاره کرد و افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان در این مدت ۴۲ فقره پرونده جرایم اقتصادی به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان از افزایش ۴۰ درصدی تعداد پرونده های کشف شده در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از نظر ارزش ریالی پرونده ها نیز با افزایش ۱۸۱ درصدی روبه رو بوده است.

وی، پرونده های جرایم اقتصادی را شامل اختلاس، احتکار، رشا و ارتشاء، زمین خواری، فرار مالیاتی، راه اندازی مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، فرار از باز پرداخت تسهیلات بانکی و فروش غیر قانونی ارز عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۴۷ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف بیش از ۱۲۱ کیلوگرم تریاک در اصفهان

سرهنگ سید تقی حسینی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی ویژه در خصوص عبور یک دستگاه خودروی کامیونت حامل مواد مخدر از مسیر استان مطلع شده و بلافاصله توقیف آن را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: سرانجام خودروی مذکور که از استان های جنوبی به سمت تهران در حرکت بود در یکی از محورهای ورودی اصفهان شناسایی و متوقف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه خودروی مذکور حامل بار قانونی لاستیک بود گفت: در بازرسی بدنی از راننده خودرو مقدار ۹ گرم شیره تریاک و در بازرسی از روی بار خودرو نیز ۱۲۱ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و راننده خودرو به منظور طی کردن اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رودخانه زاینده‌رود اصفهان جان جوان ۱۷ ساله را گرفت

سرهنگ غلامرضا افشاری، فرمانده انتظامی لنجان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن جوانی در رودخانه "زاینده‌رود" بخش "چمگردان" بلافاصله گروه گشت انتظامی شهرستان "لنجان" به محل اعزام شدند.

وی افزود: مأموران مشاهده کردند جوانی ۱۷ ساله که برای شنا کردن وارد رودخانه شده بود، غرق و علی‌رغم تلاش مأموران امدادی و اورژانس جان خود را ازدست‌داده بود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این نوجوان با خانواده‌اش برای تفریح به آن منطقه رفته بودند که متأسفانه این حادثه تلخ اتفاق افتاده بود، اضافه کرد: علت وقوع این اتفاق توسط عوامل امدادی عدم مهارت نوجوان در شنا کردن اعلام‌ شده است.

کشف ۳ میلیارد ریال پوشک نوزاد احتکار شده در لنجان

وی همچنین اظهار کرد در راستای برخورد و مبارزه با محتکران و ایجاد امنیت در بازار عرضه، طرح بازدید از صنوف توسط ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان لنجان اجرا شد.

سرهنگ افشاری با بیان اینکه ماموران در بازرسی از انباری تعداد ۱۷ هزار عدد پوشک نوزاد احتکار شده کشف کردند، گفت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان سه میلیارد ریال اعلام و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شده است.

سرهنگ افشاری در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با محتکران و افرادی که قصد برهم زدن تعادل بازار را دارند برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

عدم توجه به جلو یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

سرهنگ حسین پورقیصری، رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس مبنی بر تصادف یک دستگاه ساینا با دیواره بتنی کناره جاده در محور "اصفهان-شهرکرد" بلافاصله گروه گشت پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در بررسی انجام شده مشخص شد یک سواری ساینا در حال عبور از این مسیر با شیء ثابت برخورد می کند که متاسفانه یک سرنشین سواری ساینا به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و یک سرنشین دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل می شود.

سرهنگ پورقیصری افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه ، عدم توجه به جلو توسط راننده خودرو اعلام شده است.

کد خبر 352895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.