درآمد گردشگری در باغبادران تنها در جیب ویلادارن

لنجان-رییس شورای اسلامی شهر باغبادران گفت: حضور گردشگران در باغبادران نه تنها هدفمند نبوده بلکه این حضور برای شهروندان هزینه ساز شده و حتی به دلیل کاستی های موجود، حوزه گردشگری در باغبادران از جذب صحیح و درست مسافران ناتوان بوده است.

حجت الله امینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با اشاره به وجود ترافیک مسافر و گرشگر در شهر باغبادران اظهار کرد: فرهنگ میهمان نوازی، آرامش، وجود جاذبه های طبیعی، آب و هوای مناسب و وجود محور تاریخی قلعه چهار برج، آتشکده قلعه کافر و مسیرهای ساحلی این شهر را به بهترین مقصد برای گردشگران داخلی و خارجی مبدل کرده است.

وی با بیان اینکه باغبادران یکی از مناطق استراتژیک گردشگری ایران به‌شمار می‌آید، افزود: بسیاری از شهرها و روستاهای کشور ادعای گردشگری داشته و سعی دارند منطقه خود را به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی کنند البته شاخصه گردشگرپذیر بودن یک منطقه وجود گردشگر است که این شاخصه در باغبادران به خوبی نمایان بوده و شهرت گردشگری آن زبانزد خاص و عام است، اما متاسفانه این شهر هیچ گونه برنامه گردشگری ندارد.

رییس شورای اسلامی شهر باغبادران تصریح کرد: باغبادران بیش از ظرفیت خود پذیرای گردشگران بوده و نباید این نکته را فراموش کرد حضور گردشگران زمانی برای شهر و شهروندان ارزشمند است که برای آنها اقتصاد گردشگری ایجاد شود.

وی ادامه داد: امروز گردشگران نه تنها منجر به توسعه و درآمدزایی مردم منطقه نمی‌شوند، بلکه مشکلات زیادی را برای مردم و مناطق گردشگرپذیر شهر ایجاد می‌کنند.

امینی با بیان اینکه نبود زیرساخت‌های گردشگری درآمد گردشگری را نیز از بین می‌برد، اضافه کرد: حضور گردشگران در باغبادران هدفمند نبوده به گونه ای که حضور گردشگران برای شهروندان هزینه ساز است و حتی به دلیل کاستی های موجود، حوزه گردشگری در باغبادران از جذب صحیح و درست مسافران ناتوان بوده و اغلب جاذبه های این شهر نیز ناشناخته مانده اند.

وی عنوان کرد: امروز شهر باغبادران نیازمند حمایت دو چندان و نگاه ویژه مدیران شهرستان، استان و حتی کشور بوده چراکه در روزهای پایانی هر هفته این شهر پذیرای خیل عظیم گردشگران بوده درحالی که امکانات در حد منطقه‌ای است، اما باید در حد خدمات ملی به مسافران خدمات ارایه دهیم.

رییس شورای اسلامی شهر باغبادران خاطرنشان کرد: می‌توانیم با تقویت صنعت گردشگری در باغبادران و تامین زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری بخش باغبهادران را در توسعه همه جانبه مورد توجه قرار دهیم برهمین اساس ظرفیت های گردشگری باغبادران بیش از دو سال است که در قالب بسته های سرمایه گذاری آماده است.

وی با بیان اینکه درآمد گردشگری در باغبادران تنها در جیب ویلادارن است، یادآور شد: سرمایه گذاران بسیاری برای حضور و فعالیت در حوزه گردشگری و کشاورزی در شهر باغبادران اعلام آمادگی کرده اند که بسیاری از آنان نیز بومی منطقه هستند و نیازمند سرمایه و زمین نیز نبوده اند، اما بروکراسی اداری آنها را از پای درآورده و نیازمند حضور بسیج ادارات و نهادهای شهرستان لنجان هستیم تا مشکلات پیش روی سرمایه گذاران برداشته شود.

امینی با بیان اینکه متاسفانه برخی دستگاه های شهرستان به حوزه گردشگری بی توجه هستند، متذکر شد: جاذبه‌های گردشگری موجود در باغبادران فرصت مناسبی برای درآمدزایی است، اما تحقق این مهم نیازمند همت همه دستگاه ها و نهادهای شهرستان لنجان بوده و قطعا صدور مجوز و آغاز فعالیت سرمایه گذارن سبب خواهد شد بسیاری از جوانان جویای کار در منطقه نیز از وضعیت موجود رهایی یابند.

کد خبر 352887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.