امنیت افغانستان در گرو قطع حمایت از گروه‌های تروریستی است

سفیر افغانستان گفت: افغانستان می تواند در کمترین زمان ممکن به امنیت برسد؛ به شرطی که حمایت از گروه‌های تروریستی پایان یابد.

نصیر احمد نور، در رابطه با منافع و فرصت‌های گسترش روابط ایران و افغانستان به خبرنگار ایمنا گفت: با توجه به اینکه افغانستان و ایران همسایه وهم زبان هستند، می توانند در سطح بین المللی و منطقه ای مکمل یکدیگر باشند و هرچه این همکاری ها گسترش پیدا کند، نه تنها برای هر دو کشور بلکه برای منطقه هم موثر است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای این‌که جنگ تحمیلی ایجاد شده  در افغانستان توسط تروریست ها پایان یابد، افزود: خوشبختانه فرصت‌های همکاری در همه زمینه ها به ویژه در زمینه های علمی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری فراهم و رو به گسترش است.

احمد نور با بیان اینکه علت تداوم نا امنی و جنگ در افغانستان همان دلایل آغاز  آن است، اظهار کرد: افغانستان در ابتدا مورد تجاوز شوروی سابق قرار گرفت و بعد از فروپاشی شوروی هم قدرت های دیگر جایگزین آن شدند و نقش تجاوز گر را ایفا کردند؛ ایت تجاوزات تا به امروز ادامه دارد و برخی کشورها از گروه‌های تروریستی به عنوان ابزار تحقق اهداف پلید خود استفاده می کنند.

وی یادآور شد: افغانستان در تلاش است که این جنگ خانمان سوز پایان یابد، اما این امر در گرو اراده کسانی است که در پشت سر گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند؛ این کشورها باید به این جمع بندی برسند که وقت آن رسیده تا دست از حمایت این گروه‌ها بردارند؛ قطعا ادامه این وضعیت به نفع آنها نیست.

سفیر افغانستان تأکید کرد: اگر کشورهای حامی دست از حمایت و کمک به گروهک‌های تروریستی بردارند، افغانستان در کمترین زمان ممکن شاهد امنیت خواهد بود.

کد خبر 352816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.