۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
خط تصویری میان حیات و ممات اصفهان

از فراز کوه صفه تا انتهای تخت فولاد مسیر کوتاهی است، اما حیات را تا ممات خلاصه می‌کند حیاتی که در سنگ‌های استوار کوه جاری است و مماتی که در سکوت سنگ ها خلاصه می‌شود و عکاسان خط باریکی میان حیات و ممات کشیدند تا آن‌ها را به یکدیگر متصل کنند و زیبایی را به رخ بکشانند.

نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره "از حیات تا ممات" شامگاه پنج‌شنبه _ ۱۵ شهریورماه_ با حضور "محمد عیدی" رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، "سید علی معرک نژاد" مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی و مذهبی تخت فولاد و "علی معینی" مدیر مجموعه فرهنگی، ورزشی، گردشگری توسعه سپاهان افتتاح شد.

شروعی از یازده نگاه

علی معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مسابقه عکس از حیات تا ممات ازسوی مجموعه فرهنگی ورزشی و گردشگری توسعه سپاهان و مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با همکاری کانون عکس انجمن سینمای جوان برگزار شد و واقعا انتظار این حجم آثار را نداشتیم، تعداد ۸۰۰ اثر به دست ما رسید که ۱۱ اثر آن با دید اکران در موزه هنرهای معاصر اصفهان گزینش شد.

مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی و گردشگری توسعه سپاهان با اشاره به اهدای این مجموعه به گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان افزود: این مجموعه ها می تواند یک شروع باشد تا این فکر به ذهن سایر مدیران و حتی صاحبان آثار برسد که این گنجینه ها زمانی می تواند با ارزش باشد که برای نسل های آینده باقی بماند و چه جایی بهتر از موزه که تجهیزات حرفه ای برای نگهداری از این آثار را دارد.

وی گفت: امیدواریم این اتفاق تکثیر شود چرا که تکثیر این حرکت می تواند ارزش آن را در طول زمان نشان دهد و در سال های آینده آنچنان آثار برجسته ای از هنرمندان بزرگ این شهر در این گنجینه قرار بگیرد که از این نمایشگاه یادی کنیم و بگوییم شروع این اتفاق خوب از "یازده نگاه" بود.

گرانبهاترین میراث عکاسان

شهرام احمدزاده ترکمانی نیز به خبرنگار ایمنا گفت: جشنوارۀ "از حیات تا ممات" در سطح گسترده تر از اینستاگرام برگزار شد و داوری آثار توسط حسین شجاعی منش، مهدی تمیزی، یوسف صیادی، بهنام تاجمیر ریاحی و من انجام شد و در آخر این یازده اثر برگزیده شدند.

نایب رییس هئیت مدیره کانون عکس اصفهان با بیان اینکه گرانبهاتربن میراثی که عکاسان برای فرهنگ و هنر جامعه باقی می گذارند نگاه خود به شهر و ثبت بافتی از آن است،  ادامه داد: در این عصر، مجموعه صفه و تخت فولاد قسمتی از شهر هستند که شامل مکانی پر بازدید می شوند و از سابقه تاریخی نیز بر خوردار هستند و ثبت آن ها و جمع آوری عکس هایی از آن ها می تواند گران بها باشد.

وی گفت: اینکه هنر وارد این عرصه شده اتفاق پر ارزشی است و ما می توانیم اصفهان را در این تاریخ بیشتر و بیشتر ثبت کنیم تا برای آیندگان و معرفی شهر برای جوامع بین الملل باقی بماند.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه یازده نگاه از ۱۵ شهریور تا ۱۳ مهرماه صبح ها ۹ تا ۱۳ و بعد از ظهرها ۱۶ تا ۲۰ در گالری سه موزه هنرهای معاصر اصفهان میزبان هنردوستان است

کد خبر 352775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.