ارزش افزوده بخش تهک کشاورزی به ۲۵۳ میلیارد ریال رسید

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: ارزش افزوده محاسبه شده در بخش تهک کشاورزی هواشناسی استان اصفهان به رقم ۲۵۳ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال رسید.

مجید بیجندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این ارزش افزوده محاسبه شده در شش محصول گندم، جو، بادام، انگور، سیب‌زمینی و انار است و صرفاً برای کاربرانی است که از هواشناسی استان خدمات دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد کل تولید کنندگان استان در شش محصول فوق ۱۳۵ هزار و ۱۹۵ نفر است، اضافه کرد: از این تعداد ۵۷ هزار و ۲۸۱ نفر از کاربران تحت پوشش خدمات تهک کشاورزی هواشناسی استان است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه مرجع تایید کننده ارزش افزوده سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان است، افزود:  این اطلاعات در بازخوردگیری از کاربران تهک کشاورزی استان اصفهان و تعیین میزان ارزش افزوده خدمات و توصیه های هواشناسی کشاورزی در سال زراعی ۹۷-۹۶ از جهادکشاورزی استان اخذ شده است.

وی تهک را از تدابیر و سیاست های مدیریتی سازمان هواشناسی کشور در توسعه خدمات رسانی مطلوب به کاربران نهایی و هدفدار کردن آن خواند و گفت: این طرح ضمن کمک به تولیدکنندگان به حفظ منافع مالی کشور و صندوق بیمه محصولات کشاورزی کمک شایانی داشته است.

کد خبر 352713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.