مسئولان همت خود را برای بهبود اقتصاد کشور بکار بندند

مجلس خبرگان رهبری با صدور قطعنامه ای اعلام کرد: با توجه به جامعیت دستورات رهبری در کلیه امور بخصوص درتوجه به اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی مردم، انتظار دارد مسؤولان و مقامات کشور با استفاده ازاختیارات حداکثری و رهنمودهای معظم له تمام همت خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم به کار بندند

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس خبرگان رهبری، متن قطعنامه پنجمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری که عصر چهارشنبه پس از نشست دو روزه اعضای خبرگان رهبری صادر شد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مجلس خبرگان پنجمین اجلاس رسمی خود را با دعوت از سران سه قوه و حضور روسای محترم قوای قضاییه و مقننه با موضوع «بررسی مطالبات رهبری در بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم» برگزار کرد.

با تأکید بر بیانیه‎های اجلاس‎های گذشته در صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و حقوق ملت و اعتقاد به اسلام، انقلاب و مبارزه با آمریکا و صهیونیسم بین الملل، حمایت از جبهه مقاومت اسلامی به ویژه فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و مردم مظلوم بحرین، با اذعان به نقش و جایگاه مردم در نظام اسلامی و تشکر از ملت صبور و مقاوم ایران اسلامی بر اهمیت منحصر به فرد جایگاه رفیع امامت، ولایت و رهبری امت اسلامی که منشاء مشروعیت نظام اسلامی بوده اصرار داشته و با اعتقاد به ضرورت حفظ وحدت داخلی و انسجام ملی بر مطالبات زیر تأکید می‌کند و لازم می دانیم قوای سه گانه در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی تمام تلاش خود را جهت مطالبات زیر به کار گیرد:

۱- با توجه به جامعیت تدابیر، رهنمودها و دستورات رهبری در کلیه امور بخصوص در توجه به اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی مردم، انتظار دارد مسؤولان و مقامات کشور با استفاده از اختیارات حداکثری و رهنمودهای معظم له تمام همت خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم به کار بندند.

۲- ضروری است برنامه های عدالت اجتماعی و توانمندسازی مردم به ویژه قشر کم درآمد با ایجاد اشتغال مولد و اولویت بخشی به تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در اسرع وقت اجرایی شود.

۳- لازم است اصلاح ساختار بانکی کشور و ساماندهی و برقراری نظم همه جانبه در بازارهای ارزی و مالی انجام پذیرد و از بی‎تدبیری‎ها و ضعف مدیریتی بخصوص در عرصه اقتصاد پرهیز شود.

۴- انتظار می رود آرایش مناسب نظام اقتصادی و اداری کشور برای مواجهه با جنگ اقتصادی، بخصوص مدیریت نقدینگی و ایجاد عدالت و آرامش اجتماعی در مسیر مقابله با تحریم‎های ظالمانه و همه جانبه اتخاذ شود.

۵- برگسترش تولید ملّی، استفاده از ظرفیت ها و توانمندی‎های داخلی و صادرات غیرنفتی و توسعه منابع انرژی تأکید می شود.

۶- ضروری است برای تحقق کامل و عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیب های مهم اجتماعی مانند بیکاری، تبعیض و بی­عدالتی و محرومیت تدابیر لازم اتخاذ شود.

۷- لازم است نظارت دقیق بر بازار و قیمت گذاری‎ها و ایجاد ساز و کار مناسب برای کنترل گرانی و حمایت از اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه صورت پذیرد.

۸- انتظار می رود با صرفه جویی، ساده زیستی، قناعت و پرهیز جدی از اشرافی­گری گامی در جهت سبک زندگی اسلامی برداشته شود.

کد خبر 352661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.