فراهم کردن زیرساخت، لازمه رشد گردشگری در باغبهادران است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: از جمله عوامل موثر در جذب گردشگر وجود زیرساخت‌های مناسب در زمینه حمل و نقل، سلامت و بهداشت، امنیت و شرایط زیست‌محیطی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در آیین کلنگ زنی پروژه احداث پل سوم(دورباط_ملک آباد) در شهر باغبادران اظهار کرد: امروز شاهد بهره برداری از پل دوم غدیر محور اصفهان_شهرکرد و همچنین افتتاح میدان امام حسین(ع) و بلوار بصیرت شهر سده لنجان با اعتباری بالغ بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان بودیم.

وی با بیان اینکه طرح های افتتاح شده با هدف افزایش امنیت و کیفیت سفر انجام گرفته است، افزود: همچنین کلنگ احداث پل سوم دورباط_ملک آباد شهر باغبادران و کمربندی غرب باغبادران با اعتباری بالغ بر ۱۴۰میلیارد ریال بر زمین زده شد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه از جمله عوامل موثر در جذب گردشگر وجود زیرساخت‌های مناسب در زمینه حمل و نقل، سلامت و بهداشت، امنیت و شرایط زیست‌محیطی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه باغبهادران به لحاظ پیشینه تاریخی، فرهنگی، تنوع طبیعی، شرایط مذهبی و... قابلیت جذب گردشگران متنوعی را در حوزه‌های مختلف دارد، برهمین اساس باید اقدامات گسترده ای در خصوص تامین زیرساخت های لازم و سرمایه‌گذاری در شهر و روستاهای بخش باغبهادران انجام گیرد و یکی از زیرساخت ها مسیر تردد ایمن مسافران بوده که خوشبختانه در این حوزه اقدامات شایسته ای در حال انجام است.

وی ادامه داد: برندسازی محصولات استراتژیک همچون گردو و بادام باغبادران نیز یکی دیگر از راه های معرفی این شهر و روستاهای اطراف آن به گردشگران به شمار می آمد و برگزاری جشنواره با فروش بادام و گردوی دست چین و تازه توانست فرصتی مناسب را برای معرفی این محصول به گردشگران ارایه دهد از سوی دیگر باغداران نیز این فرصت را به دست آوردند تا علاوه بر فروش بدون واسطه محصولات خود، کیفیت آن را نیز به گردشگران معرفی کنند.

صفرخانلو اضافه کرد: خوشبختانه در نخستین تجربه در حوزه برندسازی محصولات بخش باغبهادران با برگزاری جشنواره گردو و بادام شاهد فروش بیش از ۶۰۰ میلیون تومان محصول بودیم که نشاط و شادابی کشاورزان حاضر در این جشنواره را  به همراه داشت.

وی عنوان کرد: توانمندی‌های شهر باغبادران و روستاهای بخش باغبهادران تنها در بخش کشاورزی و باغداری نیست، بلکه این شهر و روستاها دارای ظرفیت‌های پنهانی است که باید در جهت شناسایی آنها تلاش شود و با ارایه خدمات شایسته به گردشگران رضایتمندی و ماندگاری آنها در شهر را رقم بزنند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رونق بیش از پیش این شهر زیبای ساحلی باشیم.

کد خبر 352438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدرضاموسوی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    0 0
    با سلام ، با توجه به اینکه شهردار محترم باغبهادران فرموده بودن 40 طرح گردشگری در شهر فوق تدوین شده ، از موارد فوق چطور میشود اطلاع پیدا و در رابطه با آن سرمایه گذاری کرد و آیا سایت خاصی دارین تا مطلع شویم ؟