مطبوعات قابلیت کنترل نارضایتی های مردمی را دارند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رسانه ها و مطبوعات ایران زمان زیادی است که هیچ گونه آزادی بیانی ندارند و همگی به خاطر ترس از توقیف، اعتراضات مردمی را سانسور کرده و نادیده می گیرند.

ایمان جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور اظهار کرد: اعتراضاتی که در هفته های اخیر در اقصی نقاط کشور شکل گرفت، در آغاز سیاسی نبود، بلکه تنها رویکرد اقتصادی و اجتماعی داشت، اما بی توجهی به معترضان و خواسته های آنها، این اعتراضات را با رنگ و بوی سیاسی آمیخته کرد.

وی افزود: کاسه صبر مردم از نوسانات اقتصادی و گرانی ها لبریز شده بود و بدون هیچ هدف و خط گیری سیاسی به خیابان ها آمدند تا خواسته ها و مطالبات خود را از مسولان طلب کنند، اما با واکنش سریع نیروهای انتظامی و امنیتی مواجه شدند و همین امر سبب شد تا دولت و نیروهای نظامی را مقابل خود تصور کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: سیاسی بودن شعارهای مردم معترض در حالی بود که خواسته اکثریت آنها نه تنها سیاسی نیست، بلکه بسیاری از ایشان به نوعی طرفدار نظام و انقلابند و فارغ از اندیشه های دشمنان نظام سعی در رساندن مطالبات خود به گوش مسئولان دارند که البته این امر خواسته ای به جا و به حق است.

جعفری اضافه کرد: تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی را در افزایش جمعیت معترضان نمی توان  عامل تاثیرگذاری دانست، چرا که در گذشته شاهد اعتراضات سازماندهی شده و راهپیمایی های گسترده و مهم همچون ۱۹ دی و ۲۲ بهمن بوده ایم و این تجمعات در حالی شکل گرفت که در بطن فعالیت های تحصیلی و آموزش جوانان بود.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی این اعتراضات از دغدغه ها و فشار اقتصادی بر مردم نشئت می گیرد، تصریح کرد: باید ساز و کار و طرحی برای برگزاری تجمعات قانونی در وزارت کشور و به ویژه قوه قضائیه شکل بگیرد تا شاهد این اقدامات امنیتی در بطن اعتراضات نباشیم  و تجمعاتی قانونی و هدف دار داشته باشیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: دلایل سریالی بودن اعتراضات، عدم توجه دستگاه های دولتی و قانونی همچون وزارت کشور و قوه قضائیه است، چراکه علی رغم مشاهده این حجم وسیع از اعتراضات هیچ گونه اقدامی برای پاسخ به معترضان صورت نمی گیرد.

جعفری خاطرنشان کرد: مردم معترض به گرانی ها و فشار اقتصادی ، تریبونی برای سخن گفتن و مباحثه حول محور دغدغه های معیشتی خود ندارند و به اجبار با حضور در خیابان ها، مطالبات خود را فریاد می زنند که البته اگر یک بار برای همیشه به این مردم معترض پاسخ داده شود، مانند دردی که پس از درمان دیگر وجود نخواهد داشت، مردم نیز متقاعد خواهند شد.

جعفری مدعی شد: نقش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در برگزاری و سازماندهی و هماهنگی میان معترضین غیر قابل انکار و باور نکردنی است، چراکه رسانه ها و مطبوعات ایران زمان زیادی است که هیچ گونه آزادی بیانی ندارند و همگی به خاطر ترس از توقیف، مسائل این چنینی را سانسور کرده و نادیده می گیرند.

جعفری با اشاره به سخنان علی مطهری ، نماینده مجلس که گفته بود وقتی نشریات آزادی بیان داشته باشند هزینه جرم افزایش می یابد و از تعداد مجرمان کم می شود، افزود: باید ساز و کاری برای فعالیت اصحاب رسانه تعریف کرد تا مسئولانی که قصد اقدامات غیر قانونی دارند با ترس از افشاگری مطبوعات از این امر ناپسند منصرف و نا امید شوند و مطمئنا این وضعیت آزادی بیان در کشور و مطبوعات ایران باید اصلاح و بازنگری شود.

کد خبر 352418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.