خودنمایی برترین‌های تکنولوژی در نمایشگاه IFA 2018

نمایشگاه IFA، بزرگ‌ترین رویداد الکترونیکی در اروپا محسوب می‌شود که در آن غول‌های دنیای تکنولوژی از سراسر جهان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی را در اختیار شرکت‌های مختلف قرار می‌دهد تا آخرین محصولات خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهند. در واقع به دلیل پوشش گسترده رسانه‌های آلمانی نمایشگاه IFA توانسته‌ است به یک نمایشگاه بین‌المللی تبدیل شود و در طی تاریخ، نوآوران و شرکت‌های بزرگ را به سمت خود جلب کند. شهر برلین که میزبان نمایشگاه IFA ۲۰۱۸ می‌باشد از تاریخ ۳۱ اوت تا ۵  سپتامبر درهای خود را به سوی علاقه‌مندان دنیای فناوری گشوده است.

تاریخچه نمایشگاه ایفا

ایفا، یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های الکترونیک و لوازم خانگی است که از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۳۹ هرساله برگزار شده است، اما از سال ۱۹۵۰ طوری برنامه‌ریزی شد که نمایشگاه ایفا هر دوسال برگزار شود و این روند تا سال ۲۰۰۵ نیز ادامه داشت. از سپتامبر ۲۰۰۵ نمایشگاه به روند سابق خود بازگشت و اکنون این نمایشگاه هرساله در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود.

جالب است بدانید که برای نخستین بار مخترع و فیزیک‌دان بزرگ آلمانی، مانفرد ون آردن، در سال ۱۹۳۱ میلادی در این نمایشگاه، نمایشگرهای CRT را که اختراع خود او بودند، به نمایش گذاشت. در سال ۱۹۳۳ در این نمایشگاه  از Volksemfanger  که یک دریافت‌کننده رادیویی محسوب می‌شد، رونمایی کرد. سفارش این محصول توسط جوزف گوبلز داده شده و طراحی آن توسط اوتو گریسینگ انجام گرفت. این دستگاه در ۱۸ اوت سال ۱۹۳۳ با قیمت ۷۶ رایش مارک (پول رایج ان زمان) به فروش گذاشته شد و بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از آن در طی نمایشگاه به فروش رفت.

در سال  ۱۹۳۸نیز DKE ۳۸  گیرنده دیجیتالی مینیاتوری در جهت بهبود گیرنده ساخته شد و بدین ترتیب هر سال محصولی جدید پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت تا اینکه کمپانی چند ملیتی فیلیپس در تاریخ ۳۰ اوت ۱۹۶۳ در نمایشگاه IFA از اولین کاست‌ها و ضبط‌کننده صدا بر روی کاست خود با نام Philips EL۳۳۰۰ رونمایی کرد. از آن زمان تاکنون نمایشگاه تکنولوژی ایفا هر سال پرشورتر از سال قبل برگزار شده و همواره بر تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده می شود.

موضوع نمایشگاه تکنولوژی ایفا

موضوعات این نمایشگاه شامل لوازم الکتریکی خانگی، سیستم‌های تهویه مطبوع و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی خانگی، تجهیزات خانه‌های هوشمند، سیستم‌های صوتی با عملکرد بالا، بلندگوها، سیستم‌های صدای فراگیر یا صدای ساراند، تجهیزات جانبی لوازم برقی خانه، سیستم‌های صوتی و الکتریکی اتومبیل، نرم‌افزار و سخت‌افزارهای کامپیوترهای شخصی و گجت‌های پوشیدنی، قطعات و تکنولوژی‌های روز (تلویزیون، مخابرات، کابل، موبایل و..) است.

محصولاتی که در نمایشگاه IFA ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود

در نمایشگاه امسال شرکت‌های سامسونگ، سونی و فیلیپس آخرین محصولات خود را به نمایش می‌گذارند. شرکت الجی در نمایشگاه امسال از تلویزیون جدید ۸K TVs رونمایی خواهد کرد و  سامسونگ نیز به معرفی تلویزیون‌های جدید، ماشین لباس‌شویی، یخچال و یا سایر لوازم خانگی خود خواهد پرداخت. این غول دنیای تکنولوژی به غیر از گجت‌های هوشمند، ممکن است فناوری‌های جدید مرتبط با نمایشگرهای خود نظیر MicroLED و یا پلتفرم Bixby ۲.۰ را پیش روی علاقه مندان قرار دهد.

خودنمایی سونی در نمایشگاه تکنولوژی امسال

کنفرانس خبری سونی که در روز ۳۰ اوت برگزار شد از رونمایی گوشی‌های اکسپریا ایکس زد ۳ و ایکس زد ۳ کامپکت، تلویزیون‌ها و هدفون‌های جدید این شرکت خبر داد. جالب است بدانید که نمایشگر ایکس زد ۳ مشابه نمایشگر نسل قبلی خود یعنی مدل ایکس زد ۲ است که تغییرات بسیار جزئی مانند لبه‌های گرد در آن مشاهده می‌شود. این گوشی از رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد و ظرفیت باتری آن کمی افزایش پیدا کرده است. تمام این تغییرات در اکسپریا ایکس زد ۳ کامپکت نیز دیده می‌شود.

رونمایی شرکت لنوو از محصولات اندرویدی جدید

لنوو و شرکت زیر مجموعه‌اش، موتورولا قصد دارند در نمایشگاه تکنولوژی امسال در کنار لپ‌تاپ‌ها و کروم‌بوک‌های خود، چند محصول اندرویدی جدید را هم به نمایش بگذارند. شرکت ایسوس نیز ازROG Phone به عنوان یکی از برجسته‌ترین گوشی‌های گیمینگ حال حاضر رونمایی می کند که نمایشگر آن از نوع AMOLED است و مجهز به رم ۸ گیگابایتی و سه پورت USB-C است تا تجربه بازی‌های رایانه‌ای بی نظیر را برای علاقه‌مندان فراهم کند.

گوشی‌های جدید شرکت هوآوی

شرکت هوآوی نیز در نمایشگاه امسال حضور پر رنگی خواهد داشت و از دو رنگ جدید گوشی مدل P۲۰ Pro خود رونمایی می‌کند. این شرکت علاوه بر گوشی هوشمند وتبلت، محصولات دیگری مانند ابزارهای پوشیدنی خود را در نمایشگاه IFA ۲۰۱۸ به تصویر خواهد کشید.

کد خبر 352366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.