افزایش خودآگاهی رویکرد پیشگیری از آسیب اجتماعی

تیران-رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان تیران و کرون گفت: افزایش خودآگاهی رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان تیران و کرون تعریف و مشخص شده است.

مهدی مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، با اشاره به بررسی آسیب های اجتماعی حوزه جوانان اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر، طلاق و خودکشی به عنوان مهمترین آسیب های اجتماعی سنین جوانان در این منطقه شناسایی و برنامه ریزی برای کاهش این آسیب های در اتاق فکر با حضور کارشناسان انجام گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس بررسی عوامل چنین آسیب هایی، آموزش به عنوان مولفه مهم برای ارتقای دانش عمومی افراد جوان پیش بینی و افزایش دانش خودآگاهی فردی رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان تیران و کرون تعریف و مشخص شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان تیران و کرون کمک به شناخت خود و بهره گیری از توان فردی، مهارت های زندگی و روش های گذر از دوران سخت زندگی را از مهم ترین مولفه ها و سرفصل های آموزشی دانست و تصریح کرد: در دوره های آموزشی به این مسایل بیش از سایر موضوعات رسیدگی و مورد توجه قرار می گیرد تا اینکه افراد نسبت به شناخت خود و افزایش بهره گیری از ظرفیت و توان خود آگاه و در برابر مشکلات مقاومت کنند.

وی ادامه داد: مدل های آموزشی متفاوتی را برای این کار پیش بینی کرده ایم که در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای اجتماعی شهرستان تیران و کرون بررسی و راهکارهای عملیاتی به وسیله و همکاری دستگاه های اداری و خدمات و سازمان های مردم نهاد اجرایی می شود.

مرادی با بیان اینکه آموزش به وسیله ابزارهای هنری و عملیاتی بودن آموزش ها به جای آموزش تئوری مورد هدف است، خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری افراد جوان و نوجوان در قالب های مختلف به شناخت آن ها نسبت به موضوعات اجتماعی و فرهنگی و مقابله با مشکلات کمک می کند.

وی اضافه کرد: افراد توانمند که بر اساس شناخت توانایی های خود قادر به رفع مشکل خود و دیگران هستند در برابر مشکلات اجتماعی و ناهمواری های زندگی بهتر از سایر افراد عمل می کنند و در تصمیم گیری ها با ظاهر بینی اقدام نمی کنند.

کد خبر 352341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.