طراحی کارگروه‌های ویژه تغییر سبک زندگی در پنج منطقه شهری اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه امروز نیازمند ایجاد تغییر در سبک زندگی شهروندان اصفهانی هستیم، گفت: باید زمینه تغییر سبک زندگی را از الگوهای مصرف گرایی و تجمل گرایی به الگوهای زندگی اصیل ایرانی اسلامی تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  کورش محمدی پیش از ظهر  امروز (یکشنبه)در چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مردم اصفهان به استقبال مدرنیته رفته و در این راه بسیاری از ارزش‌ها و سنت‌های بومی را قربانی تجمل گرایی کرده‌اند و این آسیب بزرگی است، اظهار کرد: امروز فرهنگ مصرف گرایی، لوکس گرایی و تجمل گرایی در چشم اهالی شهرنشین و گاهی در مناطق غیر شهری دیده می‌شود تا جایی که بسیاری از ارزش‌های ارتباطی و فرصت‌های تعامل بین اعضای خانواده و آحاد جامعه جای خود را به مبانی و مصادیق تکنولوژی، فناوری‌های نوین و حتی ارتباطات جدید بر پایه و اساس تجمل گراییداده است.

وی با بیان اینکه شورای شهر، کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و به خصوص کمیته اجتماعی نگاه ویژه به موضوع آسیب شناسی تجمل گرایی دارد، ادامه داد: شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی شهر اصفهان در این زمینه مورد توجه است چرا که در توسعه پایدار شهری به شهروند فرهنگی نیاز داریم.

عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: به شهروندی نیازمندیم که نگاه ویژه به فرهنگ اسلامی و مشارکت اجتماعی داشته، مشارکت جو به جای مشارکت پذیر باشد و ما را همراهی کند.

محمدی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند ایجاد تغییر در سبک زندگی شهروندان اصفهانی هستیم، ادامه داد: باید زمینه تغییر سبک زندگی را از الگوهای مصرف گرایی و تجمل گرایی به الگوهای زندگی اصیل  ایرانی اسلامی تبدیل کنیم.

آسیب شناسی ارتباطات و تعاملات اجتماعی را در دستور کار داریم

وی با بیان اینکه در این زمینه بحث آسیب شناسی ارتباطات و تعاملات اجتماعی را در دستور کار داریم، اضافه کرد: امروز کمیته‌ها و کارگروه‌های ویژه تغییر سبک زندگی در پنج منطقه شهری اصفهان با هماهنگی مدیران مناطق یا شهرداران طراحی و راه‌اندازی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان به تعریف الگوی ارتباطات سالم در محلات شهری با هدف بازگشت روح نشاط و زندگی به بخش‌های آسیب دیده و پیوند بین مردم در محلات شهری نیاز دارد، اضافه کرد: در حال حاضر مطالعه‌ای در چند محله قدیمی و سنتی اصفهان انجام  شده که بیانگر این امر است که در این  محلات روح نشاط و زندگی به چشم نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه حق مردم در حوزه ایجاد نشاط اجتماعی ادا نشده و برآوردی از میزان افسردگی شهروندان وجود ندارد، ادامه داد: وضعیت ارتباطی فعلی باعث افسردگی، نگرانی و دغدغه‌هایی است که مردم را تحت فشار قرار داده و این رفتارها به خوبی در محلات دیده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر اصفهان مهاجرپذیرترین شهر ایران است، ادامه داد: از همه اقوام ایرانی در این شهر وجود دارند و این امر منجر به ایجاد لایه‌های اجتماعی و ارتباطی مختلف شده است.

وی با بیان اینکه به جز ایام محرم که مردم با هماهنگی و هم بستگی شوری خاص را در محلات قدیمی ایجاد می‌کنند در دیگر ایام از ساعت ۲۱ و ۲۲ شب دیگر نشاطی در این محلات حاکم نیست، افزود: بر این اساس در نظر داریم یکی از محلات قدیمی را به عنوان پایلوت انتخاب و روی مباحث ارزشمند سنتی و بازگشت به ارزش‌های بومی با برنامه‌ریزی کار  کنیم تا به  اهمیت نشاط فرهنگی اجتماعی نشاط مذهبی در بین احاد مردم محله بپردازیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تغییر نگرش در سبک زندگی از اولویت‌های کمیته اجتماعی شورای شهر اصفهان است، گفت: کمیته اجتماعی به عنوان تسهیل‌گر در این حوزه در کنار سمن‌ها قرار دارد و اجرای برنامه‌هایی را در پنج منطقه به صورت پایلوت در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 352330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.