افتتاحیه جشنواره کودک، کاملا مردمی و برای کودکان بود

شهردار اصفهان گفت: در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اقشار مختلف کودکان، توانخواهان، کودکان مناطق محروم و حاشیه شهر باید دیده شوند و در این دوره توجه ویژه ای به این کودکان شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در برنامه تلویزیونی زنده رود با موضوع جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان اظهارکرد: شب گذشته به اذعان کسانی که سال ها تجربه حضور در جشنواره را دارند، یکی از بهترین افتتاحیه ها بود، زیرا نخستین بار بود که افتتاحیه جشنواره به صورت مردمی برگزار می شد، حضور پرشور مردم، کودکان توانخواه، کودکان سرپل ذهاب و نوجوانان شین آباد از نکات خاص برنامه افتتاحیه امسال بود. 

شهردار اصفهان هدف اصلی این جشنواره، را شاد کردن دل بچه ها و کودکان و شهروندان دانست و تصریح کرد: وقتی عکاس های برنامه، کودکان و نوجوانان هستند، وقتی مردم و شهروندان می توانند از مراسم افتتاح عکس بگیرند و افتتاحیه در سالن، محصور نیست، وقتی امور به دست بچه ها است، یعنی این هدف محقق شده است. 

نوروزی با بیان اینکه امسال با امضای توافق نامه شهرداری اصفهان با وزارت ارشاد، برگزاری این جشنواره در اصفهان، دائمی شد، اظهار کرد: پیام جشنواره این است که کودکان باید شاد باشند و زندگی شاد داشته باشند. بزرگ ترها هم باید شاد باشند تا بتوانند کودکانی شاد داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دستاورد این جشنواره برای اصفهان این است که هنرمندان اصفهانی را به صحنه می آورد و معرفی می کند تا دیده شوند، افزود: این جشنواره نیز برای کودکان علاقه مند به هنر، زمینه رشد را فراهم می کند. کودکان، سازنده شهر و کشور هستند. 

شهردار اصفهان گفت: در طول برگزاری جشنواره اتفاقات هنری خیابانی برای مردم و شهروندان برگزار می شود. جشنواره امسال، معطوف به سالن ها نیست. مردم باید جشنواره را در سطح شهر ببینند. 

وی با بیان این مطلب که خوشبختانه چهارباغ فرصت بزرگی برای این جشنواره است. چهارباغ از نظر ما یک محور فرهنگی است، ادامه داد: برنامه های جنبی در چهارباغ و در فضای آزاد برگزار می شود. 

شهردار اصفهان اضافه کرد: همه خانواده های اصفهانی و حتی مردم دیگر شهرها باید از این فضای ایجاد شده در اصفهان استفاده کنند، به سینماها بروند و در برنامه ها شرکت کنند. 

نوروزی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان، سرمایه های ما و سینمای ما هستند. بسیاری از بچه ها اگر در این فضا قرار بگیرند استعدادهایشان شناخته می شود و رشد می کنند، تصریح کرد: اقشار مختلف کودکان، توانخواهان، کودکان مناطق محروم و حاشیه شهر باید دیده شوند و در این دوره توجه ویژه ای به این کودکان شده است. 

کد خبر 352146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.