لزوم تعریف کریدور دانش‌آموزی برای سال تحصیلی جدید

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: با کمک آموزش و پرورش و با در اختیار داشتن اطلاعات سکونت دانش آموزان می‌توان چندین کریدور دانش‌آموزی برای اول مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید تعریف کرد.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شرکت واحد اتوبوسرانی روزانه علاوه بر سرویس‌های عادی در ۱۰۲ خط اتوبوسرانی به صورت متوسط نزدیک به ۵۰ سرویس دانش آموزی در قالب سفرهای سیاحتی، تفریحی و فرهنگی به مجموعه آموزش و پرورش ارائه می‌کند.

وی افزود: می‌توان با کمک آموزش و پرورش اقدام به حذف واسطه‌ها در نواحی مختلف شد تا مباحث ایمنی و ریالی بیش از پیش به نفع دانش‌آموزان شود، همچنین با شناسایی کریدورهای دانش آموزی، سرویس‌دهی مناسب‌تری برای دانش آموزان در سطح شهر داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: با در اختیار داشتن اطلاعات سکونت دانش آموزان، می‌توان مسیر اتوبوس ویژه دانش آموزی تعریف کرد که این هم مستلزم تعامل و همکاری دو طرفه است، در صورتی که این اطلاعات در اختیار شرکت اتوبوسرانی قرار گیرد می‌توان چندین کریدور دانش آموزی برای اول مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید تعریف کرد.

وی گفت: از ظرفیت اتوبوس‌هایی که در طول روز به شهروندان سرویس دهی می‌کند، می‌توان برای سرویس دهی به دانش آموزان در ساعت‌های خاص استفاده کرد، در این راستا باید علائم مخصوص ایستگاه‌های سرویس دانش‌آموزی در شهر به خصوص در مناطق محروم مشخص شود و همان‌طور که در تمام دنیا نیز رایج است به احترام دانش آموزان افراد دیگر سوار اتوبوس نشوند تا به این طریق دانش‌آموزان با خیالی آسوده‌تر و هزینه‌ای کمتر مسیرهای روزانه خود را طی کنند.

افتخاری تاکید کرد: سهم زیادی از سفرهای اتوبوسرانی متعلق به دانش‌آموزان است و به همین علت در فصل تابستان حجم کار اتوبوسرانی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

کد خبر 351989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.