حق امیدهای سپاهان داده نشد/ تخلف بزرگ نساجی در راه لیگ برتر

در این یک هفته گذشته صحبت‌های زیادی در مورد حاشیه‌های برنامه ۹۰ و مشکلات عادل فردوسی‌پور برای پخش ایتم فساد در فوتبال مطرح شده که به نظر می‌رسد قسمتی از آن حق باشگاه سپاهان را هم از بین برده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا پایان غیرمنتظره برنامه ۹۰ در هفته گذشته و اشاره عادل فردوسی‌پور به عدم صدور مجوز برای پخش یک آیتم تاثیرگذار در حوزه فساد در فوتبال باعث شد تا نگاه‌ رسانه‌ها به این سمت برود و آنطور که به نظر می‌رسد دلیل اصلی نپرداختن به اتفاقات مشکوک فوتبال و پرونده مشکوک به تبانی در لیگ فشار جدی برخی مسؤولین دولت برای نپرداختن به این موضوع در سطوح مختلف سازمان است.

از طرف دیگر پست اینستاگرامی علی فروغی مدیر جدید شبکه سوم و حمایت او از عادل فردوسی‌پور مهر تاییدی بر این ماجرا زد و باید دید که در برنامه فردا شب - ۵ شهریور ماه - فردوسی‌پور چگونه می‌تواند این آیتم جنجالی و تاثیرگذار را پخش کند.

اما پیگیری‌های خبرنگار ایمنا سرنخ ماجرا را از تیم فوتبال خونه به خونه بابل به تیم امیدهای فوتبال سپاهان می‌رساند که در این راه قربانی مصلحت اندیشی مدیران فدراسیون شده‌اند و حق فوتبال اصفهان خورده شده است.

نساجی مازندران به عنوان یک تیم باریشه و قدیمی که هواداران بسیار پرشوری هم دارد در شرایطی راهی لیگ برتر شد که اعتراض باشگاه خونه به خونه بابل، تیم هم استانی نساجی نسبت به اتفاقات بازی‌های هفته پایانی لیگ یک در فصل قبل سروصدای زیادی به پا کرد ولی مدیران فدراسیون هیچ واکنشی نسبت به آن نشان ندادند و امروز نساجی مازندران ۵ بازی خودش در لیگ هجدهم را هم پشت سر گذاشته است.

اما با مستنداتی که در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار گرفته پرونده جدیدی در مورد تخلف تیم نساجی در فصل گذشته فوتبال ایران رو شده که نشان می‌دهد آنها از یک بازیکن غیرمجاز در ترکیب خودشان استفاده کرده‌اند که اگر قرار به صدور حکمی عادلانه باشد باید هم باشگاه و هم این بازیکن جریمه شوند که نتیجه آن عدم صعود نساجی به لیگ برتر بوده است.

در فصل گذشته رقابتهای لیگ دسته اول امید که با نایب قهرمانی امیدهای نساجی و صعود این تیم به لیگ برتر امید همراه شد، در ترکیب این تیم بازیکنی به نام سید امیر حسینی به میدان رفته که بازیکنی اصلی در خط دفاعی این تیم بوده و ۱۴ مسابقه برای امیدهای نساجی انجام داده است. پیگیری‌های بعدی نشان می‌دهد که نام اصلی این بازیکن سید حسین حسینی بوده، متولد سال ۱۳۷۱ است و در این فصل ۲۶ سال دارد اما در ترکیب تیم زیر ۲۳ سال نساجی به میدان رفته است. شناسنامه‌ای که این بازیکن به مسئولان ارائه کرده به نام سید امیر حسینی متولد سال ۱۳۷۹ بوده و از این طریق کارت حضور در مسابقات امید را دریافت کرده است. مدارک و مستندات موجود در ثبت احوال و حتی حضور این بازیکن در سال ۹۳ برای تیم امید داماش که با شناسنامه اصلی خودش بازی کرده به خوبی نشان می‌دهد که این بازیکن صغر سن دارد و تخلف کرده است.

ماجرا در جایی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بازیکن متخلف در ترکیب بزرگسالان نساجی هم به میدان رفته و در بازی نساجی مازندران در مقابل خونه به خونه بابل که با برتری نساجی به پایان رسید برای چند دقیقه در زمین حضور داشته است و به همین خاطر اعتراض دو باشگاه خونه به خونه مازندران و سپاهان اصفهان به فدراسیون اعلام شد. تخلف این بازیکن در جعل اسناد به صورتی بوده که حتی از طرف ثبت احوال شهر بابل هم تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

 بر اساس ماده ۶۰ آیین نامه موجود در کمیته انضباطی اگر بازیکنی با استفاده از جعل اسناد و مدارک غیر واقعی بازی کرده باشد بازیکن غیرمجاز به حساب می‌آید و بند ۲ این ماده می گوید هرگاه یک بازیکن غیرمجاز در یک مسابقه رسمی بازی کند تیم وی به حکم کمیته انضباطی ۳ بر صفر بازنده اعلام می‌شود.

در این شرایط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اگر به سود سپاهان و عدم صعود تیم امید نساجی رای صادر می کرد به خاطر همان تک بازی حسینی در مقابل خونه به خونه بابل جای دو تیم مازندرانی هم برای صعود به لیگ برتر عوض می‌شد و این موضوع شرایطی عجیب و غریب را برای لیگ برتر دوره هجدهم ایجاد می‌کرد. به همین خاطر کمیته انضباطی در اقدامی عجیب برای اینکه پرونده را مختومه اعلام کند فقط بازیکن را با جریمه محرومیت روبرو کرده است.

نا گفته نماند در مسابقاتی که رده سنی در آن نقش دارد خود باشگاه‌ها باید هویت اصلی بازیکنانشان را مورد تایید قرار دهند و حال نساجی مازندران به لطف کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال توانسته به ناحق هم در لیگ دسته اول امید و هم در لیگ دسته اول بزرگسالان مجوز صعود به لیگ برتر را بدست بیاورد آن هم در شرایطی که حق خونه به خونه بابل و امیدهای سپاهان بوده که به جای نساجی صعود کنند. صدور حکم محرومیت ۴ جلسه‌ای و جریمه ۱۰ میلیون تومانی به این معناست که کمیته انضباطی تخلف این بازیکن را مورد تایید قرار داده اما در تصمیم‌گیری به صورت دیگری عمل کرده و برای اینکه دچار مشکل دیگری نشود امیدهای سپاهان را که شایسته صعود به لیگ برتر بودند از حق طبیعی خودشان محروم کرده است. حضور دوربین برنامه ۹۰ در شهرهای قائمشهر و بابل و پیگیری این موضوع هم یکی از مواردی بوده که مورد توجه عادل فردوسی‌پور قرار گرفته اما این پرونده اجازه پخش پیدا نکرد تا ابعاد دیگری از فساد و تبانی در حوزه فوتبال رونمایی نشود.

کد خبر 351691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.