بهره‌برداری از ۴۲ پروژه همزمان با هفته دولت

گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: همزمان با هفته دولت ۴۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین یارمحمدیان در آیین گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسی بانوی هنرمند گلپایگانی اظهار کرد: فرهنگ و هنر از موضوعاتی که باعث غنای جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود و می توان گفت آثار فرهنگی مانند ارایه یک تصویر و نوشتن یک جمله با خط خوشنویسی از بسیاری سخنرانی‌ها تأثیرگذارتر است.

وی با بیان اینکه ۴۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در گلپایگان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: افتتاح پروژه آبرسانی از محل تصفیه خانه به ۱۹ روستای شهرستان مهم‌ترین پروژه ای است که در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید با افتتاح پروژه تصفیه‌خانه، آبرسانی از محل تصفیه‌ خانه به سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر انجام شده است، تصریح کرد: همزمان با هفته دولت به صورت نمادین در دو روستای محروم شهرستان با حضور مسئولان مشکلات مردم بررسی و برای رفع آن راهکارهایی ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همایش دوچرخه سواری رؤسای ادارات در روزهای سه شنبه یک حرکت فرهنگی و ترویج  فرهنگ استفاده از دوچرخه به جای خودرو است.

یارمحمدیان با اشاره به اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو در گلپایگان گفت: اگر از هم اکنون برنامه ریزی برای جلوگیری از ترافیک نداشته باشیم این شهرستان نیز مانند اصفهان و تهران در آینده شاهد معضل ترافیک خواهد بود به همین منظور استفاده از دوچرخه به جای خودرو در خیابان‌ اصلی شهر را راهکاری برای این منظور در نظر گرفته ایم.

هنر خوشنویسی در گلپایگان دارای قدمت یک هزارساله است

سعید ضابطی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان در این مراسم با بیان اینکه هنر خوشنویسی در گلپایگان دارای قدمت یک هزار ساله است، اظهار کرد: آثار خوشنویسی هنرمندان گلپایگان در کتاب خانه ملی مالک، آستان قدس رضوی و آستان حضرت معصومه(س)، کتابخانه مجلس، مسجد گوهرشاد مشهد و کتابخانه آیت اله گلپایگانی مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: خط همانند زبان وسیله‌ای برای تفهیم مقصد و اهداف و عواطف شخصی به دیگران است با این تفاوت که از زبان تکلم فقط در زمان حال استفاده می‌شود، اما خط زمان و مکان را درمی‌یابد و منظور نویسنده را به آیندگان می‌رساند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان اظهار کرد: نمایشگاه آثار خوشنویسی مهین امینی بانوی گلپایگانی با ۳۰ اثر در  رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق و در قالب چلیپا، سیاه مشق و کتابت است که برگرفته از کلام الله مجید، احادیث و اشعار حافظ، سعدی و مولانا است که در سالن نگارخانه فرهنگ و ارشاد گلپایگان برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: گلپایگان دارای هنرمندان خلاق و توانا است که اگر بستر مناسب برای آنان فراهم شود در حد استانی و ملی خودنمایی می‌کنند.

ضابطی افزود: بزرگترین خلاء زیرساخت فرهنگ و هنر در گلپایگان عدم نگارخانه و سالن نمایش برای برپایی نمایشگاه است که همت مسئولان را می‌طلبد.

کد خبر 351662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.