برپایی مدارس صنایع دستی در طول سال

مدیر مدرسه تابستانی صنایع دستی با بیان اینکه اصفهان شهر جهانی صنایع دستی است، گفت: با توجه به استقبال بسیار خوب خانواده‌ها از نخستین مدرسه تابستانی صنایع دستی، در نظر داریم دوره‌های دیگر این مدرسه را در طول سال برگزار کنیم تا نوجوانان بیش‌تری به سمت صنایع دستی روی آورند.

علی عطریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا و در حاشیه آیین افتتاح نخستین مدرسه صنایع دستی اصفهان که صبح امروز شنبه _سوم شهریورماه_ در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: عضویت اصفهان در شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه صنایع دستی و هنرهای مردمی و هم‌چنین انتخاب اصفهان به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی بهانه خوبی بود تا گام‌هایی را برای نسل آینده صنایع دستی برداریم.

وی افزود: نخستین مدرسه تابستانی صنایع دستی اصفهان ویژه سنین ۹ تا ۱۵ سال در بخش پسران و دختران به همت مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و با همکاری موزه هنرهای معاصر در رشته‌های قلمزنی، میناکاری، کاشی‌کاری و سفالگری از سوم شهریورماه در محل موزه هنرهای معاصر اصفهان آغاز شد به مدت پنج روز تا هفتم شهریورماه ادامه دارد.  

مدیر مدرسه تابستانی صنایع دستی اصفهان هدف اصلی از برپایی مدرسه تابستانی صنایع دستی را کاشتن بذر محبت نسبت به صنایع دستی در دل نوجوانان دانست و ادامه داد: با این اقدام قصد داریم که نوجوانان در آیندۀ صنایع دستی قدمی بردارند و باعث پیشرفت این صنعت شوند.

عطریان با بیان اینکه استقبال خانواده‌ها برای حضور فرزندان خود در این مدرسه بسیار خوب و چشمگیر بوده است، افزود: با وجود اینکه ظرفیت کلاس‌ها تکمیل شده است، اما هنوز هم تعداد زیادی از خانواده‌ها به ثبت‌نام فرزندان خود در این مدرسه تمایل دارند و همین موضوع باعث شد تا مدارس صنایع دستی دیگری را در طول سال تدوین کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند در اوقات فراغت خود در این مدرسه شرکت کنند.

وی گفت: تورهای بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی میدان نقش جهان برای هنرجویان مدرسه صنایع دستی اصفهان درنظر گرفته شده است تا هنرجویان از نزدیک با محل تولید تا کسب و کار آشنا شده و از مراحل ساخت یک اثر هنری دیدن کنند. هم‌چنین درنظر داریم پس از پایان دوره، نمایشگاهی از آثار هنرجویان حاضر در این مدرسه برگزار کنیم که مخاطبان اصلی آن والدین بچه‌ها هستند تا هنرِ دست فرزندان خود را خریداری کنند.

عطریان ادامه داد: مسلماً این دورل پنج روزه هیچ کس را حرفه‌ای نخواهد کرد و انتظار حرفه‌ای شدن از این نوجوانان هم نداریم، اما برحسب علاقه می‌توانیم آنها را راهنمایی کنیم تا در ادامۀ کار بتوانند به یک هنرمند حرفه‌ای تیدیل شوند.

عطریان با بیان اینکه خبر برپایی مدرسه تابستانی صنایع دستی در وب‌سایت اصلی شبکه شهرهای خلاق درج شده است، تصریح کرد: کمیسیون ملی یونسکوی ایران این مدرسه را به عنوان واقعه بسیار مهم در حوزه صنایع دستی برشمرده است.

وی خاطرنشان کرد که دوره‌های بعدی مدرسۀ صنایع دستی با توجه به زمان و نوع رشته در ادوار مختلف برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه تابستانی صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه برپایی مدرسه تابستانی صنایع دستی نتیجۀ تلاش شبانه‌روزی تیمی هفت نفره‌ در مدت ۵۰ روز بوده است، اظهار کرد: مراسم اختتامیه مدرسه صنایع دستی اصفهان روز چهارشنبه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در محل موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود و به طور نمادین از برخی هنرجویان این مدرسه تقدیر خواهد شد.

کد خبر 351649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.