۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
روبات ویژه "کارگران" طراحی شد

روبات کارگر یک اسکلت روباتیک است که برای حمایت از کارگران و کمک به آن‌ها در انجام کارهای سنگین طراحی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روبات " SuitBot" ال جی به منظور آسان کردن کار کارگرانی که ساعات طولانی را صرف بلند کردن و جا به جایی بارهای سنگین می‌کنند، طراحی شده است. پیش بینی شرکت ال جی برای محیط‌های کاری آینده شامل مجموعه‌ای از روبات‌ها می‌شود که لباس کارگران را به تن دارند. این غول تکنولوژی کره‌ای، ماه جاری در نمایشگاه IFA از آخرین دستاوردهای خود در زمینه روباتیک رونمایی کرد و نخستین روبات پوشیدنی "human centric" را در معرض نمایش گذاشت.

روبات کارگر CLOi SuitBot در واقع  یک اسکلت روباتیک است که برای حمایت از کارگران و استفاده بهینه از پاهای آن ها طراحی شده است که به کارگران کارخانه و افرادی که از ابزارهای سنگین استفاده می‌کنند و یا بارهای سنگین جا به جا می‌کنند، امکان قدرت و تحرک بیشتری می‌دهد. به گفته شرکت سازنده روبات، این نخستین اسکلت با قدرت ماورای انسانی " superhuman strength" نیست، بلکه شرکت Hyundai و شرکت ژاپنی " Cyberdyne" نیز پیش از این اسکلت‌هایی را به منظور کمک به افراد ناتوان ابداع کرده‌اند و شرکت Ford نیز روباتی طراحی کرده است که فشار را از روی کارگرانی که مجبور به انجام کارهای سنگین هستند بر می‌دارد.

به گفته شرکت ال جی روبات CLOi SuitBot که با همکاری شرکت SG Robotics کره‌ای ساخته شده، دارای ابعاد مناسب بوده و مجهز به مفاصل چرخشی است که هنگام ایستادن، راه رفتن و یا کارکردن طولانی میتواند به آسانی در اطراف حرکت کند. این روبات مجهز به نوعی صندل داخلی sandal-type shoes است که به طور خودکار قابل تنظیم است و کاربران می‌توانند به آسانی آن را به تن کرده و یا آن را از بدن خود خارج کنند.

کد خبر 351601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.