مرکز ایده‌های نوین مهندسی و فیزیک کجاست؟

یکی از مطرح‌ترین و نام‌آشناترین شرکت‌های اروپایی در زمینه لیزر و فوتونیک دنیا در کشور لیتوانی واقع‌شده است، به طوری که طی ۲۵ سال کسب‌وکار و نوآوری‌های خود را توانسته ارتقاء دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، لیتوانی یکی از کشورهای شمال شرقی اروپا در همسایگی روسیه و لهستان و از شرکای تجاری این دو کشور است، جمهوری لیتوانی را می‌توان یکی از کشورهای کمتر شناخته‌شده در جهان دانست، با این حال یکی از مطرح‌ترین و نام‌آشناترین شرکت‌های اروپایی در زمینه لیزر و فوتونیک دنیا در این کشور واقع‌شده است و طی ۲۵ سال کسب‌وکار و نوآوری‌های خود را ارتقاء داده است.

شرکت اکسپلا تولید کننده لیزر و سیستم‌ها و تجهیزات لیزری برای تحقیق و توسعه برنامه‌های کاربردی صنعتی است. این شرکت آر آغاز تا به امروز باهدف تولید محصولاتی باکیفیت بسیار بالا و راه‌کارهای پیشرفته فعالیت داشته است. این شرکت از ایده‌های نوین مهندسان و دانش فیزیکدانان بهره می‌گیرند، همچنین وجود کارکنانی ماهر و با تجربه باعث شده است تا امکان ایجاد یک سازمان منحصربه‌فرد در زمینه لیزر فراهم شود. شرکت اکسپلا عضو گروه فوتونیک لیتوانی و گروه فوتونیک بالتیک است.

همکاری نزدیک این شرکت با شرکای علمی و صنعتی خود، این امکان را فراهم کرده است تا بتواند در پروژه‌های بین‌المللی مانند خط پرتوی لیزری eli , eli_ alps, از پروژه‌هایی است که با مشارکت اکسپلا مراحل پایانی خود را طی می‌کند. در این پروژه اکسپلا دارای یک سیستم لیزری تحت عنوان opcpa با توان ۵ تراوات tw است که قادر است پالس‌های فمتو ثانیه‌ای با نرخ تکرار یک کیلوهرتز khz۱ ارسال کند.

کار آن‌ها با یک لیزر yag:nd پیکو ثانیه شروع شد. این دستگاه شامل یک لیزر شیشه‌ای و سری‌های کوچک مکانیکی بود. از آن زمان اکسپلا به صورت قابل توجهی تولیدات خود را افزایش داده است و در حال ارائه محصولات متنوع لیزری و فوتونیکی خود به مشتریان خرد و کلانش در سراسر جهان است.

محصولات این شرکت شامل لیزرهای حالت جامد، سیستم‌های لیزری به همراه تجهیزاتشان برای برنامه‌های کاربردی تحقیق و توسعه، نوسانگرهای نوری ژنراتورها، سیستم‌های کامل طیف‌سنجی، لیزر ذخیره قدرت به همراه واحد خنک‌کننده، الکترونیک لیزری و لیزر dpss صنعتی است.

کد خبر 351514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.