گردشگری ماجراجویانه؛ مکمل گردشگری اکوتوریسم در زرین شهر

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: امروزه جاذبه­‌های طبیعی از مهم ترین عوامل تأثیر گذار بر توسعه گردشگری به شمار می آید، اما نباید فراموش کرد گردشگری ماجراجویانه؛ مکمل گردشگری اکوتوریسم بوده و می تواند نقش مهمی را در جذب گردشگران و حتی جهانگردان داخلی و خارجی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در جشن دهه ولایت در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه ای اظهار کرد: مدیریت شهری زرین شهر در ابتدای سال، سال ۱۳۹۷ را سال نشاط و سرزندگی نام گذاری کرد و در ماه های اخیر نیز تلاش شده است به این شعار جامع عمل پوشانده و با برنامه‌ریزی به سمت سرزندگی پایدار شهری با تکیه بر ارزش‌های ایرانی_اسلامی حرکت کند تا نشاط ایجاد شده در شهر و شهروندان همیشگی باشد.

وی با بیان اینکه شهر پویا در کنار داشتن خانواده‌های پرنشاط و مستحکم معنا پیدا می‌کند، افزود: در گام نخست برنامه‌های فرهنگی_اجتماعی این مجموعه را مورد بازنگری قرار داده و با برنامه ریزی به سمتی حرکت کرده ایم که با اجرای برنامه‌های متنوع بتوانیم ارتقای سطح نشاط شهروندان و اعضاء خانواده در سنین مختلف را فراهم کنیم تا موجبات تعمیق پیوند شهروندان با شهرداری نیز مهیا شود.

شهردار زرین شهر بهره مندی از آیین‌های ملی-مذهبی را فرصتی ناب برای ایجاد نشاط و همگرایی اجتماعی دانست و تصریح کرد: با هدفِ تعمیق و تعالی مبانی ارزش‌های اسلامی و ارتقای سطح نشاط اجتماعی اقدامات گسترده و فعالیت‌های ویژه‌ای را در طول سال برنامه‌ ریزی کرده و باید یاد بگیریم شادی را به یکدیگر توصیه کنیم چراکه نه دین، نه اخلاق و نه تمدن‌مان هیچگاه به عبوسی توصیه نکرده است.

محمدی اضافه کرد: زرین شهر شهری پر جاذبه، سرشار از آثار تاریخی و فرهنگی است که به عنوان کریدور چند استان کشور مطرح بوده و همیشه نقش ارتباطی چندین استان را برعهده داشته و به همین خاطر همواره به عنوان مقصد سفر مسافران مورد توجه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: شهروندان، خصوصا مسافران به‌دنبال مناطقی زیبا با مناظری جذاب هستند که در شهر کم‌تر دیده می شود و دارای تحرک و هیجان است از این جهت با توجه به وجود طبیعت بکر در شمال شرق زرین شهر و عبور کنارگذر غرب استان از این منطقه احداث پارک کوهستان را در دستور کار خود قرار دادیم.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: در طراحی پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه ای زرین شهر فضاهای رفاهی، خدماتی، تفریحی، ورزشی، گردشگری و... دیده شده است و زمینه برای حضور سرمایه گذار بخش خصوصی به خوبی مهیا است.

وی گردشگری را فرصتی برای کسب تجربه های جدید دانست و افزود: امروزه جاذبه­‌های طبیعی از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر توسعه گردشگری به شمار می آید، اما نباید فراموش کرد گردشگری ماجراجویانه؛ مکمل گردشگری اکوتوریسم بوده و جاذبه‌های ورزشی چون کوهنوردی، تیراندازی، اسب سورای، چوگان، موتور سواری، و ... که همیشه و همه جا در دسترس افراد نیست و دارای جذابیت خاص خود بوده می تواند نقش مهمی را در جذب گردشگران و حتی جهانگردان داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه با ورود بخش خصوصی در حوزه گردشگری، اشتغال و ثروت ایجاد می‌شود، تصریح کرد: فواید کوتاه مدت و مستقیم حضور گردشگران ورزشی در پارکی همچون پارک کوهستان زرین شهر ایجاد فرصت های شغلی و فواید بلند مدت و غیرمستقیم آن، رشد و توسعه زیرساخت های صنعتی و اقتصادی زرین شهر است که این مهم با حضور مستمر گردشگران در این منطقه حاصل می شود.

وی با اشاره به تعامل شهرداری زرین شهر با هیئت های ورزشی برای رونق گردشگری ورزشی در پارک کوهستان این شهر، یادآور شد: بازی چوگان محبوبیت خاص خود را دارد و نباید فراموش کرد گردشگری ورزشی با اهداف تفریحی انجام می شود و افراد برای شرکت در مسابقه ورزشی و حتی تماشای آن به منطقه دیگر سفر می کنند و خوشبختانه وجود اسب های اصیل و هیئت چوگان در زرین شهر باعث شد شهرداری به فکر احداث زمین بازی چوگان با استفاده از ظرفیت های موجود در پارک کوهستان بیفتد و در ادامه این مسیر قطعا از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده خواهد شد تا آینده ای روشن را در حوزه گردشگری ورزشی در این منطقه رقم بزنیم.

کد خبر 351484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.