افتتاح بیش از ۱۰ پروژه شهری و میزبانی اصفهان از دو رویداد مهم

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان از برگزاری ١٢ رویداد عمرانی، خدماتی و فرهنگی در شهریور ماه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایمان حجتی در این باره اظهار کرد: بخشی از این رویدادها در دهه ولایت و از عید قربان تا عید غدیر و همچنین همزمان با گرامیداشت هفته دولت برگزار می شود و شامل طرح ها و پروژه های مختلف در سطح مناطق مختلف شهر اصفهان خواهد بود.

افتتاح فاز اول خیابان آزادگان

وی در تشریح طرح ها و پروژه های مذکور گفت: به مناسبت عید سعید قربان افتتاحیه فاز اول خیابان آزادگان واقع در منطقه ١٣ با هزینه بالغ بر ۷.۵ میلیارد ریال همراه با برگزاری جشن بزرگ فرهنگی، تفریحی، ورزشی نشاطستان در گذر فرهنگی خیابان آزادگان برگزار می شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه جشنواره بزرگ فرهنگی، تفریحی، ورزشی "نشاطستان" با نگاه ویژه به موضوعات زیست محیطی– ترافیکی (یک روز بدون خودرو) همزمان با عید سعید قربان در گذر فرهنگی آزادگان برگزار می شود، افزود: این اقدام ارزشمند در راستای توجه به توسعه حمل و نقل پاک و اجرای الگوی شهر بدون خودرو با محوریت شهرداری منطقه ١٣ و با برنامه ریزی معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، گام موثری در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک در محلات و مناطق شهری تلقی می شود.

افتتاح چهاردهمین بازار روز کوثر

حجتی از افتتاح چهاردهمین بازار روز کوثر در روز جمعه دوم شهریور ماه خبر داد و گفت: این بازار که در بلوار شفق و محدوده منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان واقع شده در فضایی با عرصه دو هزار و ٧٧٠ مترمربع و مساحت چهار هزار و ٧٠٠ مترمربع و با هزینه اجرایی ۵۶ میلیارد ریال احداث شده است تا شهروندان این منطقه نیز از خدمات بازار روز کوثر بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: این آخرین بازار روز کوثر شهرداری اصفهان است که با این الگو شکل می گیرد و پس از این، بازارهای روز شهرداری اصفهان بر مبنای مشارکت مردم احداث خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان به عنوان خدمتگذار مردم می کوشد تا با توسعه متوازن امکانات اجتماعی و خدماتی در تمام نقاط شهری گام های موثری در راستای گسترش رفاه عمومی و اقتصادی شهروندان بردارد.

اختتامیه دومین جشنواره کالای ایرانی

حجتی از برگزاری اختتامیه دومین جشنواره کالای ایرانی در بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان در روز جمعه دوم شهریور ماه و در مجموعه ورزشی ٢٢ بهمن خبر داد و تصریح کرد: این برنامه اختتامیه به مناسبت سال حمایت از کالای ایرانی برگزار می شود و طی این مراسم از شهروندانی که کالای ایرانی خریداری کرده و در قرعه کشی این جشنواره برنده شده اند، تقدیر خواهد شد.

برپایی جشن بزرگ خانوادگی نشاطستان

وی از برپایی جشن بزرگ خانوادگی نشاطستان در جمعه دوم شهریور ماه در بوستان شهدای مدافع حرم واقع در خیابان اشرفی اصفهانی جنب میدان شهید بختیاری خبر داد و گفت: مجموعه جشن‌های نشاطستان به منظور تزریق شادی و نشاط در بین شهروندان از مرداد ماه آغاز شده و تا ۹ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

برگزاری مدرسه صنایع‌دستی اصفهان

وی به آغاز به کار مدرسه صنایع‌دستی اصفهان از سوم تا ششم شهریور ماه در موزه هنرهای معاصر اصفهان اشاره و عنوان کرد: آغاز به کار مدرسه تابستانی صنایع‌دستی، تور بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی مرتبط در میدان نقش‌جهان، برگزاری نمایشگاه فرایند تولید صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف، برگزاری جشن اختتامیه در روز چهارشنبه نهم شهریور و همچنین برپایی نمایشگاه آثار، یک هفته بعد از اتمام کارگاه‌ها از جمله رویدادهای این حوزه در راستای رونق اقتصاد صنایع دستی است که به همت مرکز خلاقیت شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده است.

رونمایی از تجهیزات جدید آتش نشانی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان از رونمایی از تجهیزات جدید آتش نشانی در شهریور ماه خبر داد و افزود: ۱۵۰ دستگاه تنفسی PSS۳۰۰۰ با هزینه بالغ بر یک میلیارد تومان رونمایی می شود که آتش نشانان می توانند فشار مثبت و منفی این دستگاه تنفسی را در زمان اطفاء حریق و با توجه به شرایط، تنظیم کنند. همچنین بر روی این دستگاه قابلیت نصب سیستم صوتی و مکالمه ای وجود دارد که به آتش نشانان اجازه می دهد در هنگام عملیات در حالی که ماسک بر روی صورت دارند با یکدیگر مکالمه کنند.

وی ادامه داد: این سیستم مکالمه امکان ارتباط یک تیم ۱۰ نفره را فراهم می کند و به افراد اجازه می دهد تا به راحتی شرایط محل حادثه را در حین عملیات به یکدیگر اطلاع دهند، همچنین در شهریور ماه از نردبان ۴٠ متری آتش نشانی اصفهان رونمایی می شود که امکان امدادرسانی بسیار بهتر در امداد در ارتفاع را فراهم می سازد.

سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فن آوری

وی با اشاره به حمایت شهرداری اصفهان از برگزاری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فن آوری از ۱۱ تا ۱۴ شهریورماه سال جاری گفت: برای نخستین بار، روسا و نمایندگان پارک‌های علم و فناوری ۵۰ کشور جهان در قالب سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری در اصفهان گردهم می آیند و شهرداری اصفهان در راستای اهمیت بخشی به مراکز علمی و تحقیقاتی و استفاده از ظرفیت این مراکز در توسعه و رونق شهر و حل مشکلات شهری، این رویداد را مورد حمایت قرار داده است.

بهره برداری از پروژه پل دور برگردان اشکاوند

حجتی به بهره برداری از پروژه پل دور برگردان اشکاوند روبروی سالن بین المللی اجلاس در شهریور ماه اشاره و بیان کرد: پل دوربرگردان اشکاوند، مسیر خروجی مرکز همایش های بین المللی و تکمیل کننده تقاطع غیرهمسطح شهدای اشکاوند است که برای تسهیل رفت و آمد این منطقه با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجرا شده است. این دور برگردان همچنین برای دسترسی بهتر مهمانانی که قصد دارند از مرکز همایش های بین المللی به سمت فرودگاه حرکت کنند و برای دسترسی عموم مردم به سمت شرق اصفهان پیش بینی شده است.

موزه اشیاء تاریخی کشف شده در مترو

وی با بیان اینکه ساخت و بهره برداری استندهای موزه‌ای اشیای تاریخی کشف شده در حفاری های خط یک قطار شهری برای نخستین بار در ایران توسط سازمان قطارشهری اصفهان و با همکاری و نظارت کامل اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، اداره کل موزه‌های کشور و شرکت مترو منطقه اصفهان در ایستگاه مترو تختی صورت گرفته است، ادامه داد: نمایش این استندهای موزه‌ای در مترو شهرهای آتن، میلان و استانبول سابقه دارد و شهر اصفهان نیز برای نخستین بار در کشور، این استندها را آماده کرده و در معرض نمایش مردم قرار داده است.

رونمایی رسمی از تندیس جهان پهلوان تختی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان از دیگر رویدادهای فرهنگی شهریورماه را رونمایی رسمی از تندیس جهان پهلوان تختی در ایستگاه مترو تختی عنوان و تصریح کرد: این اثر توسط استاد مرتضی نعمت اللهی و استاد بصراوی به ارتفاع دو متر و از جنس برنز ساخته شده است تا در سالروز تولد جهان پهلوان تختی در معرض دید شهروندان قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان از هشت تا ١۴ شهریور ماه گفت: این جشنواره از جمله جشنواره های تراز اول جهان است که در شهر اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک برگزار می شود و امسال مدیریت شهری اصفهان موفق شد پس از سال ها، میزبانی اصفهان در این رویداد فرهنگی و سینمایی حوزه کودک را دائمی کند.

وی تاکید کرد: بدون شک برگزاری این جشنواره در افزایش شادی و نشاط اجتماعی شهروندان، ارتقاء سطح کیفی تولیدات سینمایی این حوزه و رونق گردشگری در اصفهان موثر خواهد بود.

حجتی با اشاره به دیگر برنامه های شهرداری اصفهان در شهریور ماه گفت: آعاز به کار دفاتر سازمان آرامستان های شهرداری، احداث بوستان های تازه تاسیس در مناطق شهری و...  نیز از دیگر برنامه های شهرداری در شهریور ماه است. 

کد خبر 351473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.