تبلیغات موسسات کنکور در رسانه ملی فاقد مجوز است

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: بسیاری از تبلیغات موسسات کنکور در رسانه ملی، فاقد مجوز وزارت آموزش‌وپرورش است.

به گزارش ایمنا، مرتضی نظری با اشاره به رواج یک رویه غیراخلاقی در فضای تبلیغات کنکور، اظهار کرد: دانش آموزان عزیز ما در سراسر کشور به‌ویژه در مناطق محروم با تلاش خودشان و زحمات معلمان، کادر مدرسه و خانواده‌ها به موفقیت‌ و رتبه های چشمگیر تحصیلی به‌ویژه در آزمون ورود به دانشگاه دست پیدا کردند و موفقیت‌های تحسین‌برانگیزی را کسب کردند، اما موسساتی که نگاه تجاری به آموزش‌وپرورش دارند، موفقیت‌های دانش آموزان را به نام خودشان ثبت و مصادره می‌کنند.

وی افزود: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که بعضاً این مؤسسات با شگردهای مختلف و روش‌های فریبنده حتی به بعضی از خانواده‌ها پیشنهاد پرداخت وجه  داشته و دانش آموزان را متقاعد می‌کنند تا موفقیت خودشان که محصول تلاش صادقانه معلمان شریف کشور، خانواده‌های آنان و کادر مدرسه بوده است را به نام این مؤسسات ثبت و ضبط کنند و بگویند ما از محصولات، CD ها و کتاب‌های کمک درسی این مؤسسات استفاده کردیم و توانستیم رتبه‌های تک‌رقمی در کنکور کسب کنیم .

نظری با تاکید بر پیگیری  این موضوع از طریق مراجع قانونی، تصریح کرد: برخی رسانه‌ها اقدام به انتشار تبلیغات و اخبار دروغ و غیر واقعی در سطح وسیع می‌کنند که وزارت آموزش و پرورش این موارد را به جد پیگیری می کند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی تاکید کرد: انتظار وزارت آموزش‌وپرورش و همه دلسوزان تعلیم و تربیت و کسانی که در فرایند موفق شدن دانش آموزان عزیز سهم دارند، این است که تأمل کنند آیا موفقیت‌های دانش آموزان و افتخارآفرینی‌های آنان را باید یکسره  برای مؤسسات کنکور دانست؟

وی همچنین افزود: از صداوسیما درخواست می‌کنیم در انتشار و بازنشر چنین تبلیغاتی تأمل بیشتری کند.

نظری با اشاره به نامه اخیر وزیر آموزش و پروش به علی عسگری، رییس رسانه ملی تأکید کرد: وزیر آموزش‌وپرورش طی  نامه ای خواهان توقف پخش و انتشار تبلیغات غیرواقعی و نادرست مؤسسات تست وکنکور شده است.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی با استناد به مصوبه صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد:  تبلیغات و پخش هرگونه محتوای تبلیغاتی منوط به تائید دستگاه ذی‌ربط است که در این زمینه وزارت آموزش‌وپرورش از پیش‌دبستانی تا پایان دوره متوسطه بر تمام محتواهای آموزشی و تبلیغاتی که قرار است از رسانه ملی پخش و منتشر شود، باید نظارت داشته باشد.

وی گفت: بسیاری از تبلیغات آموزشی که شاهد پخش آن در رسانه ملی هستیم، فاقد مجوز وزارت آموزش‌وپرورش است و همان‌طور که وزارت آموزش و پرورش در سال‌های گذشته هم تقاضای توقف این تبلیغات را داشته، امیدواریم امسال که روابط خوبی با رسانه ملی داریم، شاهد همکاری برای ساماندهی و حتی‌الامکان توقف این تبلیغات غیرواقعی باشیم.

گفتنی است سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش طی نامه‌ای به علی عسگری، رییس سازمان صداوسیما، خواسته تا به‌منظور ساماندهی تبلیغات مؤسسات و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مطابق ماده ۷ مصوبه ۴۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن رعایت ضوابط و مقررات، از پخش آگهی‌های مراکز و مؤسسات آموزشی بدون معرفی‌نامه و تأییدیه وزارت آموزش‌وپرورش جدا خودداری گردد.

کد خبر 351465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.