۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
عید بندگی مبارک

چشمانی که سوی دیدن ندارد، کمری خموده از پیمودن راه عمری دراز و روحی که در عطش آرامش است و یک حسرت؛ حسرت مهر فرزندی. فرزندی که سرنوشتش آخرین آزمون الهی پدر شد و این ابراهیم بود که مهر پدری را برای سرسپردگی به امر الهی قربانی کرد.

به گزارش ایمنا، هزاران سال‌ پیش بت شکن تاریخ و هموارکننده راه دیگر پیامبران برای تبلیغ یکتاپرستی، فرمان یافت که فرزند دلبندی را که پس از سالیان سال به وی اعطا شده بود  به قربانگاه ببرد. فرزندی که همراه و همراز پدر بود و مهرش سخت بر جان پدر نقش بسته بود. پدر و پسر هر دو از این آزمون سرسپردگی و بندگی سربلند بیرون آمدند و درس خدایی شدن بی قید و شرط به آیندگان دادند. داستان این روز، داستان خون نیست، ماجرای ایثار و استقامت و سرسپردگی است.
امروز، تکرار روز سرسپردگی نسبت به امر پروردگار است تا ابراهیمیان بدانند به راه خدا رفتن عشق ناب می‌طلبد و شیطان کُشی. روزی که ابراهیمیان پس از دیدار دوست، اسماعیل وجودشان را قربانی می‌کنند و از همه تعلقات رهایی می‌جویند. روزی که پس از وقوف در عرفات و مشعر و منا فرا می رسد و در آن حج گذار تمامی دلبستگی‌های دنیوی را قربانی می‌کند و سبکبال می‌شود، روز پاکترین عید؛ عید قربان.
کد خبر 351462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.