حمایت شهرداری اصفهان از ۳۰۰ مسجد و کانون فرهنگی

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون شهرداری اصفهان به ۳۰۰ مسجد، کانون‌ فرهنگی و سمن‌های مردمی حمایت نقدی و غیر نقدی کرده است.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از سالها قبل مساعدت به مساجد در دستور کار شهرداری اصفهان قرار داشته و مدیریت جدید شهرداری نیز تاکید بر این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه مسجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه اجتماعی و از مهمترین عناصر جامعه مذهبی و مدنی همواره در طول تاریخ مطرح بوده و خواهد بود، افزود: تلاش ما در مدیریت شهری بر این است که موانع موجود در مسیر ایجاد فضای ایده‌آل برای مساجد را برداشته و به کمک آنها بشتابیم، در پروژه های عمرانی آنها مشارکت و مشکلات احتمالی که به واسطه نظام اداری و بروکراسی حاکم بر سر راه هیئت امناء مساجد قرار ‌می‌گیرد را برطرف کنیم.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: مدیریت شهری در صدد است کمک هزینه‌ای به هیئت امناء مساجد در مسیر ساخت و سازها، بازسازی و احیاء نما، وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی داشته باشد، البته نگاه ما به حوزه مساجد این است که نباید تمام بار به دوش هیئت امناء باشد و شهرداری اصفهان در حد توان خود به کمک مساجد آمده و باری از دوش آنها بردارد.

وی با اشاره به میزان کمک شهرداری به مساجد گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون شهرداری اصفهان نزدیک به ۳۰۰ مورد کمک نقدی و غیر نقدی به مساجد، کانون‌های فرهنگی و سمن‌های مردمی داشته که امیدواریم بیش از پیش بتوانیم در کمک به مساجد، نقشی تاثیر گذار و فعال داشته باشیم.

رشیدی تصریح کرد: به طور معمول درخواست مساجد برای دریافت مساعدت در دبیرخانه معاونت اجتماعی دریافت و در کمیته امور مساجد که سه نفر از اعضاء شورای شهر در آن حضور دارند، مطرح و بررسی می شود و بنا به شرایط درخواست مساعدت لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: برخی از مساعدت‌ها به صورت مالی نبوده بلکه یک هماهنگی درون سازمانی نیاز دارد، از این رو هماهنگی‌های لازم در اداره امور مشارکت‌های معاونت اجتماعی با شهرداری مناطق و معاونت های مربوطه انجام می‌شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه چالش مهمی که امروز بر سر راه مدیریت جدید شهرداری قرار گرفته، تعهدات محقق نشده چند سال اخیر شهرداری به مساجد است، گفت: با تمهیدات شهرداری و شورای شهر امید است بتوانیم بخشی از تعهدات را پاسخگو باشیم و نیاز مساجد به پیگیری و رفع موانع را برطرف کنیم.

رشیدی تاکید کرد: دلیل حضور شهرداری در مسیر مساعدت به مساجد به ایناست که گره‌ای از کار مردم برداشته و کمکی به مردم در بازسازی، احیاء و ساخت مساجد داشته باشد.

کد خبر 351451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.