شبکه بهداشت و درمان ۲۵درصد از سلامت جامعه را تامین می کند

گلپایگان- مدیر شبکه بهداشت و درمان گفت: با توجه به حجم زیاد پروژه‌های عمرانی بهداشت و درمان گلپایگان، به همت خیران در مدت دو سال تمامی پروژه ها به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، ناصر رستمی در نخستین مجمع سلامت شهرستان اظهار کرد: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت ۲۵ درصد تأمین سلامت جامعه بر عهده شبکه بهداشت و درمان بوده و بقیه برعهده دستگاه‌های دولتی دیگر است.

وی با بیان اینکه تغدیه سالم به تولید محصول و پرورش دام و طیور سالم باز می‌گردد، افزود: کنترل آلاینده‌ها و کنترل حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی در تأمین سلامت جامعه موثر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد پروژه‌های عمرانی بهداشت و درمان گلپایگان، به همت خیران در مدت دو سال تمامی پروژه ها به اتمام رسیده است.

وی گفت: سال گذشته یک هزار و ۶۰۰  مورد تصادف در شهرستان اتفاق افتاد که منجر به کشته شدن ۳۵ نفر شده است.

رستمی با بیان اینکه در برنامه‌ نظام سلامت غربالگری و کنترل فشار خون، دیابت، کم تحرکی، اضافه وزن و چربی بالا برای پیشگیری از مرگ نابه هنگام است، گفت: در راستای پیشگیری از سرطان در کشور غربالگری دهانه رحم و پستان به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی گفت: برای تأمین سلامت نیازمند حضور خیران، دستگاه‌ها، سمن‌ها و... هستیم.

امنیت و سلامت دو مقوله مهم در کشور است

در ادامه حسین یارمحمدیان، فرماندار گلپایگان با بیان اینکه امنیت و سلامت دو مقوله مهم در کشور است که در پیشبرد اهداف نظام نقش موثری دارد، اظهار کرد: برای رسیدن به تکامل و پیشرفت، نیازمند جسم و روان سالم هستیم، برنامه ریزی منسجم  راهکار پیشبرد اهداف در حوزه سلامت است.

وی تأکید کرد: ۱۱ دستگاه  آمبولانس در شهرستان در بخش‌های مختلف وجود دارد که در مواقع بحرانی باید از ظرفیت تمام آمبولانس‌ها استفاده شود.

یارمحمدیان با ابراز گلایه از اداره ورزش و جوانان شهرستانگفت: برنامه دوچرخه سواری، پیاده روی خانوادگی و کوه‌گشت در شهرستان مغفول مانده است، اینکه مردم به صورت خودخوش مسیری را برای دوچرخه سواری تعیین کرده اند، ضعف بزرگی برای شهرستان است.

وی با بیان این‌که سبک زندگی سالم در سلامت جسم تأثیر دارد، تأکید کرد: منابع مالی دولت در اجرای برنامه‌های سلامت جوابگو نیست که در این راستا ورود خیران و نهادهای غیر دولتی به حوزه سلامت کمک زیادی می‌کند.

کد خبر 351443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.