دستگیری سارقان به عنف/۳ نفر در برخورد پژو با تیر برق جان باختند

کشف ۱۱۰ میلیارد ریال کالای احتکار شده در انبارها، پنج کشته و مجروح در برخورد پژو ۴۰۵ با تیرچراغ برق، کشف بیش از ۱۰کیلوگرم هروئین در شاهین شهر، دستگیری سارقان به عنف در عملیات پلیس اصفهان و کشف ۱۶خودروی مسروقه از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه برخی با سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی موجود اقدام به احتکار کالاهای اساسی مردم کرده و با این کار باعث به وجود آمدن نابسامانی در بازار و افزایش قیمت ها شده اند، مأموریت ویژه برخورد با متخلفان، محتکران و اخلالگران نظام اقتصادی در دستور کار فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در همین رابطه با هماهنگی مقام قضائی عملیات مرصاد ۱۱ با هدف نظارت بر انبارهای استان توسط مأموران به اجرا گذاشته شد.

سردار معصوم بیگی، تصریح کرد: در این عملیات که نمایندگان بازرسی اداره صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی نیز حضور داشتند،  ۵۰۸ دستگاه لوازم خانگی، ۳۵ تن شکر، ۴۷۷تن و ۸۰ کیلوگرم تیرآهن و ۴۷۰تن و ۱۳۰ کیلوگرم میلگرد کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در بررسی مدارک ارائه شده مشخص شد، هیچ کدام از انباردارها مدرکی مبنی بر خروج کالا از انبار خود نداشته اند، اظهار کرد: ارزش این محموله های مکشوفه برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۱۱۰ میلیارد ریال عنوان شده است.

وی اضافه کرد: در این رابطه ۶ انبار دپوی کالا به دستور مقام قضائی پلمب و ۵ فرد متخلف نیز شناسایی و همراه با پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

توقیف بیش ۸ میلیارد کالای قاچاق در سمیرم

سرهنگ سهراب قرقانی، فرمانده انتظامی سمیرم اظهار کرد: در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با ورود کالاهای خارجی قاچاق ماموران مستقر در ایست و بازرسی شهید "رئیسیان" فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم طی یک عملیات ویژه ۸ دستگاه خودروی کامیون کشنده حامل کالای خارجی قاچاق را حین کنترل خودروهای عبوری شناسایی و متوقف کردند.

وی با بیان اینکه رانندگان خودروها فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی برای بار خود بودند افزود: در این عملیات محموله های کالا قاچاق شامل لوازم برقی، لوازم آشپزخانه، ماشین آلات کشاورزی، لوازم صوتی و تصویری ، اقلام خوراکی و نوشیدنی، لوازم التحریر و لوازم ورزشی کشف شدند.

سرهنگ قرقانی ارزش کالاهای مکشوفه را براساس اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه ۱۶ نفر دستگیر و به اتهام حمل کالای خارجی قاچاق دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.

۵ کشته و مجروح در برخورد پژو ۴۰۵ با تیرچراغ برق

سرهنگ حسین پورقیصری، رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: ساعت ۱۹ روز گذشته ماموران گشت پلیس راه اصفهان _ شهرکرد از وقوع یک حادثه رانندگی در محور روستائی "سرخط دستنا" مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی افزود:در بررسی انجام شده مشخص شد، یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در حال عبور از این مسیر ، ناگهان وارد قسمت شانه خاکی جاده شده و با تیرچراغ برق برخورد می کند که در این حادثه راننده و ۲ نفر از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۲ سرنشین دیگر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان علت وقوع این حادثه را برابر اعلام کارشناسان تصادفات این پلیس، عدم کنترل وسیله نقلیه ناشی از عدم توجه به جلو توسط راننده و تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد .

مرگ راننده پراید براثر برخورد با تریلر

وی ادامه داد: : ساعت۶ و ۴۵ دقیقه روز گذشته ماموران واحد گشت پلیس راه شاهین شهر _ کاشان از برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با تریلر در محور آزادراه "معلم" مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

سرهنگ پور قیصری افزود: در این حادثه راننده خودروی سواری پراید به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شد.

وی گفت: براساس اعلام نظر کارشناسان، علت تامه تصادف ، عدم رعایت فاصله طولی از سوی راننده خودروی پراید اعلام شده است.

کشف بیش از ۱۰کیلوگرم هروئین در شاهین شهر

سرهنگ رجبعلی مختاری، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت : مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در یک عملیات مشترک با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یک دستگاه خودروی سواری سمند متعلق به قاچاقچیان مواد افیونی را شناسایی و متوقف کردند.

وی با بیان اینکه این خودرو از استان های شرقی کشور به مقصد تهران در حرکت بود گفت: پس از متوقف کردن خودرو ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه مقدار ۱۰کیلو و۷۰۰ گرم هروئین که به طرزی ماهرانه درون صندوق عقب خودرو جاساز شده بود را کشف کردند.

سرهنگ مختاری خاطر نشان کرد: در این عملیات پنج نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری سارقان به عنف در عملیات پلیس اصفهان

سرهنگ محمد علی یوسلیانی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در پی تماس دو نفر از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه دو نفر با تهدید سلاح سرد ، گوشی تلفن همراه و وجوه نقد آنها سرقت کرده و متواری شدند، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه گشت های و دو نفر قداره به دست را سوار بر یک موتورسیکلت مشاهده و بلافاصله برای دستگیری آنها وارد عمل شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در عملیات تعقیب و گریز هر دو سارق دستگیر و همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۱۶ خودروی مسروقه در اصفهان

سرهنگ " علی یوسلیانی ادامه داد:در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی و ابلاغ تدابیر سردار فرمانده انتظامی استان مبنی بر افزایش ضریب امنیت محله های شهر اصفهان موضوع به صورت ویژه در دستور کلیه کلانتری های به صورت یک عملیات منسجم و هماهنگ صورت گرفت.

وی گفت:در این عملیات که از ساعات اولیه بامداد شب گذشته اجرا شد، ۲۷ سارق اماکن ،خودرو و داخل خودرو دستگیر شدند.

سرهنگ یوسلیانی از کشف ۱۶ دستگاه خودرو ی مسروقه خبر داد و گفت: تمامی خودروهای مسروقه کشف شده پراید های مدل پائین هستند که پس از مراحل قانونی به به مالکان تحویل می شود.

انبار میلیاردی کالای قاچاق در خمینی شهر لو رفت

سرهنگ علی جعفری نژاد، فرمانده انتظامی خمینی‌شهر اظهار کرد: در راستای اجرای تدابیر قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا ، پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشرافیت بالای خود از دپوی محموله بزرگ کالای قاچاق در یکی از انبار های حاشیه شهر مطلع و بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند که در نهایت انواع کالای خارجی قاچاق شامل ۲۰۰ تخته پتو، هزار عدد اسپری واکس خودرو،۱۵۰ عدد اجاق مسافرتی، تعداد۲ هزار عدد انواع چسب و تعداد ۱۰۰ کارتن لوازم التحریر واسباب بازی را کشف کردند.

سرهنگ جعفری نژاد خاطر نشان کرد: ارزش محموله مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و۵۰۰ هزار ریال است.

کد خبر 351442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.