برگزاری کارگاه‌های ایرانی و بین‌المللی در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان

مسئول برگزاری کارگاه‌های سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان گفت: در جشنواره امسال دو کارگاه با حضور اساتید ایرانی و شش کارگاه نیز با حضور اساتید بین‌الملل و در این میان کارگاهی نیز برای سنین ۱۶ تا ۲۴ سال برگزار می‌شود.

هامون شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان کارگاه های آموزشی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در جشنوارۀ امسال تلاش کردیم در همان روزی که نشست‌های درخصوص برخی مباحث برگزار می شود کارگاه آن نیز برگزار خواهد شد. این نشست ها و کارگاه ها از دهم شهریورماه ساعت ۱۰ صبح آغاز شده و ۱۳ شهریور خواهد یافت.

مسئول برگزاری کارگاه های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان افزود: دو کارگاه با حضور اساتید ایرانی و شش کارگاه نیز با حضور اساتید بین الملل و کارگاهی نیز برای سنین ۱۶ تا ۲۴ سال برگزار می شود که شرکت کنندگان باید شرایط لازم برای حضور در کارگاه‌ها تسلط زبان انگلیسی و درک مفاهیم اولیه فیلم نامه نویسی داشته باشند.

وی ادامه داد: در این کارگاه موضوع فیلم نامه نویسی کارتی ارایه می شود که روش جدید فیلنامه نویسی است و برای اولین بار در آلمان ارایه شده است.

شیرازی با بیان اینکه جلسات نشست کارگاه ها در مرکز علمی کاربردی سیتی سنتر برگزار خواهد شد، گفت: کارگاه اول با عنوان "اقتباس در سینمای کودکان و نوجوانان" و با همکاری دفتر سینمایی حوزه هنری کودکان و نوجوانان برگزار می شود که اساتید آن فرهاد توحیدی، حسین قناعت، حمید حسین زاده و بهنام بهادری است. این کارگاه دهم شهریورماه ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه کارگاه دوم "چگونه فیلم کودک را کارگردانی کنیم" نام دارد که استاد آن peiter van rijn است و دهم شهریور ساعت ۱۰ تا ۱۴ برگزار می شود.

وی ادامه داد: ۱۱ شهریورماه نشست کارگاه "جلوه های ویژه بصری در سینمای کودکان و نوجوانان" با حضور امیر سحر خیز و از ساعت ۱۰ تا ۱۳ برگزار می شود، هم‌چنین در همان روز نشست کارگاه "انیمیشن روسی از گذشته تا امروز" با حضور Alena Sycheva ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد.

مسئول برگزاری کارگاه های سی و یکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوان گفت: عنوان کارگاه بعدی "اقتصاد در سینما و پخش جهانی" است که ۱۲ شهریور ساعت ۱۰ تا ۱۳ توسط Marie Tarascon  به عنوانیکی از تهیه کنندگان و پخش کنندگان معتبر جهانی ارایه می شود؛ آخرین کارگاه نیز با عنوان "چگونه فیلم را برای کودکان بخوانیم و تحلیل کنیم" با حضور Anne-Cloude Lumet ۱۳ شهریورماه ساعت ۱۰ تا ۱۴ برگزار می شود.

شیرازی با بیان اینکه کارگاه ها با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود، گفت: برای تمامی نشست کارگاه ها باید ثبت نام صورت بگیرد؛ ضمن اینکه هزینه نشست کارگاه ها برای کسانی که دانشجوی سینما نباشند ۱۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان، اعضای سینمای جوان، خانه سینما،  خانه سینماگران اصفهان، دورهمی هنرمندان اصفهان، مجتمع دیجیتال، آموزشگاه ها و موسسات فرهنگی و هنری و تولید فیلم  با ارایه معرفی نامه از کمیته سینمایی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان ۶۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شده است

وی خاطرنشان کرد: کارگاه فیلمنامه نویسی کارتی  برای واجدین شرایط رایگان است و از دهم شهریورماه به مدت سه جلسۀ سه ساعته از دهم آغاز و ۱۲ شهریور پایان می یابد. این کارگاه ساعت ۱۰ تا ۱۳ برگزار خواهد شد.

وی گفت: امسال به شرکت کنندگان در نشست کارگاه ها گواهی شرکت ارایه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، ثبت نام برای شرکت در کارگاه های آموزشی ایرانی و بین المللی سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از امروز چهارشنبه _۳۱ مردادماه_ آغاز و تا سوم شهریور ادامه دارد. علاقه‌مندان برای ثبت نام می توانند به نشانی اینترنتی ifcc.ir مراجعه کنند.

کد خبر 351438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.