بازگویی مصائب ائمه فهم مردم را بالا می‌برد

امام جمعه اصفهان گفت: مساجد سنگر اصلی علما هستند و آن‌ها می‌توانند با استفاده بهینه از مساجد با بازگویی مصائب ائمه و بالا بردن فهم مردم به وظیفه خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در همایش بزرگداشت علامه مجلسی ضمن گرامی‌داشت روز عرفه و هفته تکریم مساجد، اظهار کرد: اعمال انسان‌ها پرونده حیات آن‌ها را حتی بعد از مرگ باز می‌گذارد و در این میان داشتن علم و دانش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: مرحوم علامه مجلسی یکی از بزرگوارانی است که کتاب‌های فروانی را نوشته و توانسته فرزندان خوبی را تربیت کند، حضور وی در اصفهان موجب ایجاد جهش علمی شده و از اطراف اصفهان هم شخصیت‌های زیادی با حضور در محافل درسی علامه مجلسی تحت تأثیر علم وی قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مرحوم علامه مجلسی یکی از مصادیق بارز این هدایت گران بر روی زمین بود، ادامه داد: ۱۳ کتاب عربی و ۵۵ کتاب فارسی از وی به‌جامانده که تعدادی از کتاب‌ها سه‌جلدی و چند جلدی بوده و در جمع‌بندی ۱۶۵ عنوان کتاب ذکرشده است.

وی با بیان اینکه مرحوم علامه مجلسی همه روایات ضعیف و قوی را به زبان عربی و با سند نوشته است، گفت: این کتاب‌ها برای بررسی در اختیار علما قرارگرفته و امروز دایره المعارف ارزشمندی از مرحوم علامه مجلسی باقی‌مانده که کلید راه علما است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: مرحوم علامه مجلسی را شیخ‌الاسلام هم می‌دانستند که شیعه را رونق داده و از بزرگان باسلیقه و بافهم زمان خودشان بوده‌اند. از سویی برخورداری از استعدادهای شاخص این مرحوم موجب باب‌بندی کتاب‌های وی شده است.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در کنار علما موجب پیشرفت و بالا رفتن فهم انسان‌ها می‌شود، افزود: ائمه در سختی قرارگرفته و باید مصائب آن‌ها برای نسل‌های آینده بازگو شود. بزرگان و عالمان به زمان با برخورداری از استعداد شاخص و باب‌های زیبا موجب رونق شیعه و تفسیر بیان‌های معصومین شدند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه شخصیت مرحوم مجلسی همه نور و در خدمت دین و اسلام بوده است، افزود: ۷۳ سال از عمر گران‌قدر وی باکار و فعالیت‌های اجتماعی برای مردم و اسلام سپری شد و ضروری است که از ایشان و زندگی پربرکت او درس بگیریم.

وی ادامه داد: دشمن در سه جلد در حال جنگ با کشور است و جنگ روانی یکی از این جلدها بوده و بدانیم که مکر دشمنان ضرری به ما نمی‌رساند و مطابق روایات معصومین بعد از هر سختی آسایش و راحتی خواهد بود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بابیان اینکه دشمن با کانال‌های مختلفی کشور را وارد بحران می‌کند، افزود: باید در این شرایط بحرانی بتوانیم جوانان و مردم را به راه راست هدایت کرده و اتفاقات گذشته را برای آن‌ها بازگو کنیم تا با تفهیم به آن‌ها نحوه اداره کشور با امکانات موجود شناسانده شود.

وی افزود: در حال حاضر ۵۲ هزار مگابایت برق در کشور تولید می‌شود و این اتفاق برکت و نعمت بزرگی است، همچنین در بخش سلاح‌های جنگی هم کشور پیشرفت زیادی کرده و بعد از جنگ جهانی دوم شاهد تحولات فراوانی بوده‌ایم.

امام جمعه اصفهان احداث راه‌ها و بزرگراه‌ها را نیز از دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و گفت: بهتر است بدانیم مرگ باعزت بهتر از زندگی با ذلت است، در شرایط کنونی اسلحه خریدن با پول مسلمانان و کشتن مسلمانان دیگر کشورها نهایت ذلت یک کشور است.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۵۵ میلیون خط تلفن در کشور است و این اتفاق نعمت بزرگی در حوزه ارتباطات بوده، گفت: افزایش ۵۰ میلیون نفری جمعیت و تربیت ۷۲ هزار پزشک متخصص با تخصص‌ها و پیشرفت‌های فراوان از دیگر برکات انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه نباید به محتوایی که افراد خائن در کانال‌های مجازی منتشر می‌کنند، اعتنا کنیم، افزود:  این حکومت ۴۰ سال است که دوام آورده و دنیا با او در حال جنگ است و با توجه به این شرایط بازهم توانسته کارایی لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران ۴۰ سال در مقابل دنیای خوف ایستادگی کرده و در بخش‌های کار، رفاه، تعاون، پزشکی، صنعت، ارتباطات و فناوری‌ها پیشرفت داشته است، باوجود همه این تهدیدها تاکنون ایستادگی‌ها توأم یافته است و امیدواریم در آینده هم بتوانیم با روشنگری این انقلاب را ادامه دهیم.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: بی‌شک مساجد سنگر اصلی علما هستند و آن‌ها می‌توانند با استفاده بهینه از مساجد به روشنگری مردم پرداخته و بازگویی مصائب ائمه و بالا بردن فهم مردم به وظیفه خود عمل کنند.

کد خبر 351419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.