دولت دست مافیای آب را قطع کند

رییس شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دولت باید مدیریت قاطع و وجه قهری در مدیریت منابع آبی داشته باشد، گفت: بخشی از این مدیریت قهری باید به قطع دست مافیای آب که سودهای کلانی در سدسازی و انتقال آب بین حوضه ای برده‌اند، منجر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله کیانی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به بحران آب و کشاورزی اظهار کرد: جامعه باید نسبت به شرایط و عواقب بحران آب آگاه شود، مدیریت مصرف آب قطره‌ای باشد و بر هر قطره‌ای از آب شیرین نظارت شود.

وی با بیان اینکه در مدیریت منابع آبی سه عامل تعیین کننده وجود دارد که اولین آن آموزش است و باید از مدارس و دوران کودکی آعاز شود، افزود: انجام کار کارشناسی و گوش سپردن به آن دومین عامل مهم در مدیریت آب است؛ توجه به روش‌های آبیاری، آبخیزداری، اصلاح الگوی کشت، جلوگیری از کشت محصولات آب بر، بررسی توسعه بی‌رویه سد سازی، اصلاح فضای سبز شهر با گیاهان مقاوم در برابر خشکی و ... از جمله مواردی است که باید در این بخش به آن توجه شود.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دولت باید مدیریت قاطع و وجه قهری در مدیریت منابع آبی داشته باشد، گفت: بخشی از این مدیریت قهری باید به قطع دست مافیای آب که سودهای کلانی در سدسازی و انتقال آب بین حوضه ایبرده‌اند، منجر شود.

کیانی با بیان اینکه باید سهم انرژی را از آب کاهش داد، گفت: وابستگی ایران به تولید برق آبی باید کم و توسعه انرژی‌های  پاک مانند انرژی خورشیدی جدی گرفته شود.

وی افزود: تمام مسئله آب، صرفاً کاهش نزولات نیست و بخش بزرگی از بحران آب به سوء مدیریت‌های چندساله و بهره‌وری پایین مدیریت بر می گردد؛ عدم توجه به مدیریت حوضه آبریز زاینده‌رود و غلبه نگاه استانی بر نگاه ملی نسبت به آب و ... در ایجاد بحران دخیل بوده است.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: اعلام چرایی ایجاد بحران آب به دلیل مساله نزولات جوی، فرافکنی مسئله و ساده سازی آن است؛ بخش عمده از سدهایی که در ایران ایجاد شده با وجود گوشزد کردن اثرات نامطلوب زیست محیطی و به هم خوردن مکانیسم طبیعی در ارتباط  آب های زیرزمینی، تحت تاثیر سودبالایی که در پروژهای عمرانی سد سازی قرار دارند ، نادیده گرفته شده است.

ابهام در زمان انتخابات هیئت رییسه شورای شهر

وی درخصوص انتخابات هیئت رییسه شوراهای اسلامی گفت: به استناد مواد ۱۷ و ۱۸ قانون شوراها، فردا اولین انتخابات هیئت رییسه شورای عالی استان‌ها است که با دعوت مقامات کشوری انجام می‌شود.

کیانی تصریح کرد: در مورد زمان انتخابات هیئت رییسه  یک ابهام حقوقی وجود دارد که هیئت رییسه شورای اسلامی شهر و روستا تا ۱۴ مرداد ماه وجاهت قانونی دارد یا اول شهریور ماه؟ نظر وزارت کشور تاریخ ۱۴ مرداد است و نطر شورای عالی استان‌ها اول شهریور. به هرحال یک شهریور آخرین فرصت برگزاری انتخابات هیئت رییسه شوراهای شهر است و بعد از این تاریخ هیئت رییسه فعلی وجاهت قانونی ندارند.

کد خبر 351402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.